İlköğretim matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim matematik dersi öğretim programının, eğitim durumu boyutunun öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesini amaçlamaktadır.Araştırma, Muğla Merkez, Fethiye, Bodrum, Dalaman, Milas, Ortaca, Köyceğiz, Ula ilçelerindeki 181 ilköğretim okulundan rastgele seçilen 122 ilköğretim okulu ile yürütülmüştür. Bu araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim öğretim yılında Muğla ili Merkez, Fethiye, Dalaman, Bodrum, Köyceğiz, Milas, Ula, Ortaca ilçelerindeki 122 ilköğretim okulunda görev yapan 117 ilköğretim matematik öğretmeni ve bu ilçelerdeki okullarda öğrenim gören 416 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen ve öğrencilerin ilköğretim matematik dersi öğretim programı hakkında görüşlerini almak amacıyla iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi, SPSS 11 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve ortalama kullanılmıştır. Değişkenler arasında fark olup olmadığı bağımsız gruplar T-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir.Yapılan araştırmada, öğretmen ve öğrencilerin ilköğretim matematik programı hakkındaki görüşlerinin genelde olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenlerinin, matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutuna yönelik görüşleri, cinsiyet, hizmet yılı, öğrenim durumu, görev yaptığı okulun yeri değişkenlerine göre değişmezken, sınıf mevcudu ve okulun türü değişkenine göre değiştiği ortaya çıkmıştır. Kalabalık sınıflarda ders veren öğretmenler, programın uygulaması hususunda sıkıntılar yaşandığını belirtmişlerdir. İlköğretim öğrencilerinin, matematik dersi öğretim programının eğitim durumu boyutuna yönelik görüşleri, cinsiyet, okulun yeri, okulun türü, sınıf mevcudu değişkenlerine göre değişmezken, sınıf kademesi değişkenine göre değiştiği ortaya çıkmıştır. 6. sınıf öğrencilerinin, öğrenme-öğretme süreci hakkındaki görüşlerinin daha olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı, Eğitim Durumu Boyutu, Program Değerlendirme The aim of the study is to evaluate primary mathematics curriculum?s learning-teaching process from the point of teacher and student?s views.The study has been conducted in 122 primary school, randomly selected from 181 primary schools in Ula, Köyceğiz, Ortaca, Dalaman, Fethiye, Milas, Bodrum and Center in Muğla. The sample of this research in 2010-2011 academic year, includes 416 students, studying in the schools of this distict and 117 primary school mathemathics teachers working in 122 primary school in the district of Ula, Köyceğiz, Ortaca, Dalaman, Fethiye, Milas, Bodrum and Center in Muğla. In that study descriptive lining model was used. In the study, as a tool of collecting data, two different questionnaires were used to take views of students and teachers about maths curriculum in primary school. The analysis of the data, obtained from the research was performed using SPSS 11 statistical package program. In analysis of the data, frequency, percentage and the average were used. Besides, for testing the differences of responses to the questionaire according to the socio-demographic variables, ki-kare technique was employed. If there is a difference between the variables was determined using analysis of independent-samples T-test and one-way Anova. In the survey, the views of the teachers and students on primary school maths curriculum was found to be generally positive. Primary maths teachers? opinions about the size of the maths curriculum of education, according to the varieties of gender, year of service education level, his/her schools locations did not change, but it has emerged that it changed according to the varieties of the class size and school type. Teachers teaching in crowded classrooms indicated that there were difficulties in impplementation of the programme. Primary school students? opinions about the size of the maths curriculum of education, according to the varieties of gender, schools locations, the class size, type of school and did not change, but it has emerged that it changed according to the varieties of his/her grade. It has emerged that the views of 6th grade students, on learning-teaching process were more positive.Key words: Primary Maths Curriculum, Learning-Teaching Process, Programme Evaluation
Collections