Ilköğretim 7. sınıf fen konularının öğretiminde webquestlerin öğrencilerin fen başarısı, fen ve teknoloji ile web destekli çalışmaya yönelik tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sunduğu benzersiz olanaklarla teknolojinin eğitim ve öğretim sürecine dahil olması bir seçenek olmaktan öte bir zorunluluk halini almıştır. Web tabanlı öğretim teknolojileri; bilgiye hızlı erişimin yanı sıra zengin bilgi kaynaklarına ulaşım olanakları ile öğretim sürecini olumlu yönde etkileyebilmektedir. Ancak, sanal ortamdaki öğretimsel etkinliklerin etkili planlanması ile öğrencinin uçsuz bucaksız internet ortamında kaybolması, zamanını verimsiz şekilde harcaması ve yanlış ya da yanıltıcı bilgiye ulaşmasının önüne geçilmesinin gerekliliği ifade edilmektedir. Bernie Dodge (1995) tarafından geliştirilen WebQuest yöntemi; öğrencilerin bir web sitesi üzerinden yürüttüğü rol paylaşımı, işbirlikli çalışma, bilgiyi bulma ve sorgulama ile problem çözme temelli bir uygulamadır. WebQuest'ler, öğrencinin zamanını etkili bir şekilde kullanabilmesini sağlayan ve analiz, sentez, bilgi transferi, karar verme ve değerlendirme seviyelerinde öğrencinin düşünmesini ve aktif katılımını destekleyen bir tasarıma sahiptir. Webquest yöntemi sorgulayıcı öğrenme yapısı ile yeni ilköğretim fen ve teknoloji müfredatının dayandırıldığı yapılandırmacı öğrenme ile birebir örtüşmektedir.Bu araştırmanın amacı, WebQuest yönteminin ilköğretim 7. Sınıf fen konularının öğretiminde (Ekosistemler, Güneş sistemi) kullanılarak öğrencinin fen başarı, fen ve teknolojiye yönelik tutumları ile web destekli çalışmaya yönelik tutumlarına yönelik etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırma kapsamında, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine ön test ve son test olarak ?Erişi testi?, ?Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği? ile ?Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçeği? uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencileri dersleri WebQuest etkinlikleri ile işlerken, kontrol grubu öğrencileri derslerini Fen ve Teknoloji müfredat programı doğrultusunda etkinlikler ile işlemiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubu ön-test ve son-test sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı SPSS programı kullanılarak analiz ve tespit edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubu arasında fen başarısı ve web destekli çalışmaya yönelik tutum bakımından deney grubu lehine anlamlı farklılık oluşurken fen ve teknoloji dersine yönelik tutum bakımından anlamlı farklılık çıkmamıştır. It has been turned to an obligatory situation of being involved in education process for technology with its unique opportunities. Allowing individual to access information quickly and serving an endless information source, web based teaching tools may influence the education process in a positive manner. However, it is argued that the educational activities on the web should be well structured to prohibit the students from getting lost around the endless web space as well as spending his/her time inefficiently or accessing incorrect information. The WebQuest activities, found by Bernie Dodge (1995), are inquiry based activities that students carry on role playing, collaborative working, finding information and problem solving on a web site. WebQuests supports students' active involvement and allows students use their time efficiently as well as forcing students to make analysis, synthesis, decisions and evaluation. The WebQuest activities, having inquiry based structure, fits well in the constructivist curriculum of elementary education.The purpose of this study is to examine the effects of WebQuests on elementary students' science achievement, attitude towards science and attitude towards web supported education in teaching 7th grade subjects (Ecosystems, Solar System). Regarding to this research seventh grade elementary science students have applied
Collections