İlkokullardaki yapılandırmacı eğitim programı uygulamalarının okul yönetimine etkileri (Muğla ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 2005-2006 yılından itibaren Türk Eğitim Sisteminde uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitim programı uygulamalarının ilkokullardaki okul yönetimine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini Muğla ili Menteşe ilçesinde bulunan her iki programda da okul müdürlüğü yapmış yedi okul müdürü oluşturmaktadır. Önceden hazırlanmış görüşme formu doğrultusunda okul müdürleriyle yüz yüze görüşme yapılmıştır.Araştırmada ulaşılan önemli bulgular şunlardır: a) Yapılandırmacı eğitim programı uygulamalarından sonra ilkokullarda müfettişlerin ve okul müdürlerinin öğretmenleri ve öğrencileri denetim yaklaşımlarında bilgi yoklama yerine bilgiyi yorumlayabilme ve kullanabilme becerilerine yönelik becerileri değerlendirme yönünde bir dönüşüm içerisinde oldukları görülmektedir. b) İlkokulların program uygulamalarını gerçekleştirebilmek için yeterli fiziksel alt yapılarının bulunmadığı görülmektedir. c) Öğrenci merkezli çalışmaların, proje ve performans ödevlerinin okul yönetimiyle öğrenciler, öğretmenler ve veliler arasındaki iletişimi artmasına, velilerin okul yönetiminden bazı talep ve şikâyetlerde bulunmasına neden olduğu anlaşılmaktadır. d) Program uygulamalarının okullardaki harcamaları artırdığı ve okulların bu ihtiyacı karşılamada sıkıntı yaşadığı görülmektedir. e) Program uygulamalarının öğrencileri daha aktif, öğretmenleri ve yöneticileri otoriter bir anlayıştan iletişime ve ilişkiye açık bir role dönüştürdüğü anlaşılmaktadır. f) Program uygulamaları ile kendilerini ifade etme kanalları artan öğrencilerin disiplin olaylarında olumlu değişikliklere ve gelişim olarak olumsuz özelliklere sahip öğrencilerin ise kendilerini olumsuz şekilde ifade ederek disiplin olaylarında bir takım olumsuzluklara neden olduğu görülmektedir. g) Program uygulamalarının okul yönetimi ile veliler arasındaki iletişimi artırdığı ve ilişkilerin gelişmesine olumlu yönde katkı sağladığı görülmektedir. h) 4+4+4 uygulamalarıyla birlikte okulların bölünmesinin, öğrencilerin kendilerinden büyük öğrencilerin informal denetimlerinden uzak kalmasının olumsuz davranışların artmasına, akran gruplarının birbirlerine baskılarını önleyerek de olumsuz davranışlarının azalmasına neden olduğu anlaşılmaktadır.iiYapılandırmacı eğitim programı uygulamalarının ilkokullardaki yönetim süreçlerinde hem olumlu hem de olumsuz etkilerinin olduğu görülmektedir. Program uygulamalarının yönetim süreçlerine öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin katılımını artırdığı ve bu öğeler arasındaki iletişimi artmasına neden olduğu görülmektedir. Yeni oluşan rollerin ve ilişkilerin, artan okul ihtiyaçların bazı problemlere de neden olduğu görülmektedir. This study aims to determine the effects of the constructivist education program applications that were started to be implemented in the Turkish Education System since 2005-2006 on the primary school management. The qualitative research methods are used in this research is composed of seven school principals who are school administrators in both programs located in the district of Muğla province. Face-to-face interviews were held with school principals in accordance with the pre-prepared interview form.Significant findings of the research could be mentioned as: a) It seems that teachers and students in the early years of the constructivist education program have been in a transition to assess the skills of teachers and students in interpreting and using information in their supervisory approaches rather than in information auditing. b) It seems that there are not enough physical substructures for primary schools to carry out program implementations. c) It is understood that student-centered work, project and performance assignments increase the communication between the school administration and the students, teachers and parents, and also this work causes the parents to have some requests and complaints from the school administration. d) It appears that program implementations have increased spending on schools and that schools have experienced difficulty in meeting this need. e) It is understood that program implementations have made students more active, transformed teachers and administrators from an authoritarian perspective to an open communication and connection. f) It is seen that positive effects of disciplinary events of increasing students on the channels of expressing themselves through program implementations and students who have negative characteristics as development have negative effects on disciplinary events by expressing themselves negatively. g) It is seen that program implementations have increased communication between school administration and parents and contributed positively to the development of relations. h) It is understood that the division of schools with 4 + 4 + 4 applications causes the negative behaviors of the students to be away from the informal audits of the major students themselves and causes the negative behaviors of the peer groups to prevent pressure on each other.ivIt is seen that the constructivist training program applications have both positive and negative effects in the primary school management processes. It seems that the process of administration of the program has increased the participation of the students, teachers and the parents and increased the communication between these items. New roles and relationships seem to have caused some problems in the increasing school needs.
Collections