İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin metinlerin içerdiği duyguya göre okuduğunu anlamalarının sınanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin metinlerin içerdiği duyguya göre okuduğunu anlamalarının sınanmasını ve öğrenci grupları arasında okuduğunu anlama becerileri bakımından anlamlı bir farklılığın olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamıştır.Araştırmanın örneklemini, Muğla il sınırları içinde bulunan ve random yöntemle seçilmiş dört ilkokulda öğrenim gören dördüncü sınıf 209 kız ve178 erkek öğrenciden oluşan toplam 387 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, öğrencilere uygulanan kişisel bilgi formu ve metinlerin içerdiği duygulara göre okuduğunu anlama becerisini ölçmeyi amaçlayan bir başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testi 10'u çoktan seçmeli, 3'ü açık uçlu olmak üzere toplam 13 sorudan oluşmaktadır. Öğrencilerin başarı testine göre sorulara verdiği cevapların analizinde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama; var olan değişkenlere göre anlama düzeyleri arasında anlamlı farkın olup olmadığını bulmak için de Mann Whitney U, Kruskall Wallis ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Araştırmada ilk olarak öğrencilerin okuduğunu anlama durumları incelenmiştir. Öğrencilerin genel okuduğunu anlama düzeylerinin `endişe (yetersiz) düzeyinde` olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Basit ve derinlemesine anlama düzeyleri incelendiğinde, öğrencilerin basit anlama düzeyindeki okuduğunu anlama becerilerinde `geliştirilebilir düzeyde` olduğu, derinlemesine anlama düzeyindeki okuduğunu anlama becerilerinde ise `endişe düzeyinde` olduğu belirlenmiştir.Öğrencilerin duygu içeren metinleri okuduğunu anlama durumlarına bakıldığında en başarılı olduğu duygular sırasıyla sevinç, korku ve üzüntüdür. Metinleri anlama düzeyleri arasında da anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrenciler en az üzüntü duygusu içeren metinleri okuduğunu anlamıştır. En çok da sevinç duygusunu içeren metinleri okuduğunu anlamıştır.Öğrencilerin cinsiyetlerine göre okuduğunu anlama durumları incelendiğinde kız öğrencilerin okuduğunu anlamaları, erkek öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Annesi çalışmayan öğrenciler ile annesi çalışan öğrencilerin okuduğunu anlama durumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu durumda çalışan annelerin çocuklarının okuduğunu anlama düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada çalışma odasına sahip olan öğrenciler ile çalışma odasına sahip olmayan öğrencilerin okuduğunu anlama durumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Okuma, anlama, okuduğunu anlama, duygu, metinlerin içerdiği duygu The purpose of the study is to identify the effects of feelings as fear, sadness and joy in texts for primary fourth graders and to put forward whether there are any significant differences among student groups concerning reading comprehension skills. Sampling group of the study consists of randomly selected four elementary schools in the city of Muğla and 209 female and 178 male students (387 in total) at those elementary schools. Data were gathered through personal information form and an achievement test aiming at examining the reading comprehension skills of fourth graders according to feelings in texts. The achievement test consists of 10 multiple choice and 3 open-ended types of questions. To analyse students' responses to the achievement test percentage, frequencies and arithmetic mean; to define whether there is a significant difference between comprehension levels according to existing variances Mann Whitney U, Kruskall Wallis and Wilcoxon Signed Ranked Test were conducted. Findings of the research claim that;Initially, reading comprehension status of the students was examined. It is understood that general reading comprehension level of students is `worried (insufficient) level`. When basic and in depth reading comprehension levels are examined; at the basic level of comprehension skills students are found to be at the `teaching level`, at the in depth level of comprehension skills students are found to be at the `worried level`. When the students' reading comprehension statuses are examined, the most successful feelings are ranked in order as joy, fear and sadness. Students comprehend texts with sadness at least and text with joy at most. When reading comprehension of students in comparison to gender is investigated female students' comprehension is found to be higher than that of males. There identified significant difference between the students whose mothers work or not. At this point it identified that result of students whose mothers are employed is higher than that of the others. There identified significant difference between students who has got a separate room to work or not and reading comprehension.Keywords: Reading, understanding, reading comprehension, feeling, feeling in text
Collections