Sosyal bilgiler 7. sınıf öğretim programında yer alan kavramların çoklu zekâ yaklaşımına göre öğretimi (Yüksekova ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 2016-2017 eğitim öğretim yılında yürürlükte olan sosyal bilgiler 7. sınıf öğretim programının ünite içeriklerinde yer alan kavramların çoklu zekâ yaklaşımı ile ilişkilendirilmiş ders etkinlikleri kullanılarak öğretilebilirliği araştırılmıştır.Araştırma, Hakkâri ili Yüksekova ilçesine bağlı merkezi iki ortaokulda toplamda 234 mevcutlu 7. sınıf öğrencilerine yapılmıştır. Çoklu zekâ değerlendirme ölçeği kullanılarak öğrencilerin farklı zekâ alanlarına yatkınlığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Her zekâ alanından dominant olan 3 öğrenci toplamda 24 öğrenci random bir şekilde görüşmeye seçilerek öğrenmiş oldukları kavramları tanımlamaları ve yorumlamaları istenmiştir. Eğitim ve öğretimde bireysel farklılıkların önemine istinaden, öğrencilere sunulan öğretim yöntemlerinde, tekniklerinde ve ders etkinliklerinde öğrencilerin yatkın olmuş oldukları zekâ alanlarının ve bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu doğrultuda öğrencilere opsiyonellik sunularak ders etkinlikleri seçimi kendilerine bırakılmıştır. Araştırma neticesinde kavramları dört duvar arasındaki sınıf dışında hiçbir etkinlik ile öğrenmeyen öğrencilerin kavramları tanımlama ve yorumlamada büyük sıkıntılar yaşadıkları gözlenmiştir. Öğrencilerin yatkın oldukları zekâ alanları ile çoklu zekâ kuramı ile ilişkilendirilmiş ders etkinlikleri seçimi arasında paralellik olduğu gözlenmiştir.Çoklu Zekâ Kuramı'nın eğitim öğretim sürecinde kullanılabilirliğini destekleyen çalışmalar arasına bu araştırma da katılım göstererek, kavram öğretiminde geleneksel yöntemlerin dışına çıkılmasının ve öğrencilerin zekâ alanlarına yatkınlıklarının bilinmesinin öğretimin planlama aşamasından dersin işlenmesine kadar önemli olduğuna dikkat çekmiştir. This study examines the teachability of the concepts in the unit contents of the 7th-grade social sciences program in the academic year 2016-2017 by using the course activities associated with the multiple intelligence approaches.The research was carried out on a total of 234 7th grade students in two central secondary schools affiliated to Yüksekova district of Hakkâri province. By using the multiple intelligence assessment scales, it was tried to determine the students' predisposition to different intelligence areas. A total of 24 students, i.e. 3 dominant students from each intelligence field, were chosen randomly to interview and were asked to define and interpret the concepts they had learned.In view of the importance of individual differences in education and training, it is necessary to consider the intelligence areas that students are disposed to and individual differences in determining the teaching methods, techniques and course activities offered to the students. In this direction, students are given the option of choosing course events.As a result of the research, it was observed that the students who did not learn the concepts with any activity apart from the class between the four walls experienced great difficulties in defining and interpreting the concepts. It was observed that there is a parallel between the intelligence areas where students are disposed to and their choice of course activities associated with multiple intelligence theory.Among the studies supporting the usability of the Multiple Intelligence Theory in teaching and training process, this research also notes that it is important to go beyond traditional methods of concept teaching and to know the students' predispositions to intelligence areas from the planning stage of education to the teaching of courses.
Collections