TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 408
-
Özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin sayı algısına yönelik geliştirilen matematik destek programının etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu çalışmanın amacı özel öğrenme güçlüğü olan ve matematik güçlüğü/ diskalkuli yaşayan ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sayı algılarına yönelik geliştirilen Matematik Destek Programının (MADEP) etkisini incelemektir. ... -
Sekizinci sınıf matematik ders programına ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, 2008?2009 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan ilköğretim sekizinci sınıf matematik ders programına ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın verileri, ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama sürecinde kullandıkları zihinsel beceri düzeyleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama sürecinde kullandıkları zihinsel beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amacı gerçekleştirmek için, araştırmacı tarafından ... -
Öğretim elemanlarının iş değerleri açısından örgütsel davranış modellerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğretim elemanlarının iş değerleri ve örgütsel davranış modelleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir devlet üniversitesi ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin teknoloji yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi: Hatay ili örneği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İçinde bulunduğumuz ve adına bilgi çağı dediğimiz 21. yüzyılda küresel boyutta teknolojide meydana gelen değişmeler, yaşamın her alanını olduğu gibi eğitim kurumlarının yapı ve işleyişini de etkilemektedir. Öğretim sürecinde ... -
Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin olasılık konusunun öğreniminde karşılaştıkları zorluklar
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematiğin önemli konularından biri olan olasılık şans oyunlarında, günlük yaşamdaki analizlere dair konuşmalarda, meteorolojik tahminlerde, bilimin çeşitli alanlarında v.b. belirsizlik durumlarını ifade ederken karşımıza ... -
Hayat bilgisi dersinde karikatürlerle öğretimin öğrenci başarısına etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Hayat Bilgisi dersi Benim Eşsiz Yuvam temasının karikatürlerle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, ön test-son test ... -
Matematik eğitimi araştırmalarında tematik ve metodolojik eğilimler: Uluslararası bir çözümleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, matematik eğitimi alanında yapılmış araştırmaların, tematik, metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımlarının, ulusal ve uluslararası düzeydeki durumu ortaya konmaya çalışılmıştır. ... -
Altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözmede matematiksel düşünmeyi kullanma durumları
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde matematiksel düşünmeyi kullanma durumları ve bu durumların öğrencinin cinsiyeti, okul öncesi eğitim alıp almama durumu ve öğrencinin matematik başarısı ... -
Katı cisimlerin öğretiminde google sketchup ve somut model destekli uygulamaların ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının uzamsal yeteneklerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, katı cisimlerin öğretiminde Google SketchUp (GSU) ve somut model (SM) destekli uygulamaların uzamsal yetenek kapsamındaki farklı becerilere etkisini ve uygulamalara ilişkin öğretmen adayı görüşlerini ... -
Yaratıcı yazma tekniklerinin İngilizce yazma becerisini geliştirmeye etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, yaratıcı yazma tekniklerinin İngilizce yazma becerilerini geliştirmeye etkisini belirmek için yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu şu şekildedir: Araştırmanın deney grubunu 2010-2011 öğretim yılı bahar ... -
İlköğretim sekizinci sınıf örencilerinin bilimsel yaratıcılık ve bilimsel tutum düzeylerinin belirlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde yaratıcı bireylere olduğu kadar; bu özelliklerin bireyde ortaya çıkmasını ve gelişmesini sağlayacak eğitim sistemlerine de ihtiyaç duyulmaktadır. Yaratıcı niteliklere sahip çocukları ve gençleri erken keşfetmek, ... -
Kuantum öğrenme yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, matematik eğitiminde kuantum öğrenme modelinin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematiğe ilişkin tutumları ve kaygı düzeyleri üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, ... -
İlköğretimde karakter eğitimi ve öğrencilere kazandırılması gereken değerler
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim okullarında verilmekte olan eğitimin karakter eğitimine ne düzeyde uygun olduğu ve öğrencilere hangi değerlerin kazandırılması gerektiği sorusuna cevap aramakta ve karakter eğitimi çalışmalarına ... -
Fen ve teknoloji dersindeki öğrenme ortamının yapılandırmacığa dayalı olarak değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ilköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki öğrenme ortamlarını yapılandırmacılık açısından değerlendirmelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenmeyi öğrenme becerileri ve bu becerilerin akademik başarılarını yordama düzeyi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öğrenmeyi öğrenme beceri düzeylerini ve beceri düzeylerinin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme beceri ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin sahip olması gereken vizyoner liderlik özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, göreve yeni başlayan ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre ilköğretim okul yöneticilerinin sahip olması gereken vizyoner liderlik özelliklerini araştırmaktır. Çalışma nitel araştırma ... -
Okul yöneticilerinin dinleme becerilerinin değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğretmen ve yönetici görüşlerine göre, okul yöneticilerinin dinleme becerilerine sahip olma derecelerini belirlemeye yönelik bir inceleme yapmaktır.Tarama modeli kullanılan bu araştırmada, Brandt, R., ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin eğitim programıını yönetme becerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi: Bursa ili örneği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerinin eğitim programını yönetme becerilerine ilişkin görüşlerini ortaya konulmasını amaçlanmıştır. Araştırma evrenini, 2010-2011 Bursa il merkezinde ...