Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 Eğitim ve Öğretim yılı birinci döneminde Eskişehir merkez Ülkü İlköğretim Okulu öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışmaya, deney grubu ve kontrol grubundan 29 öğrenci olmak üzere toplam 58 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın uygulaması fen ve teknoloji dersindeki ?Hücre Bölünmesi ve Kalıtım? konusunun öğretiminde gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla, kontrol grubundaki öğrencilere ise yapılandırmacı yaklaşım yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 24 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile başarı testi, tutum ve algılama anketi ve beyin baskınlık aracı kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesinde deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacı ile başarı testi, tutum ve algılama anketi kullanılmıştır. Son test olarak ise başarı testi ve tutum ve algılama anketi uygulanmıştır. Ayrıca, uygulamanın bitiminden yaklaşık altı ay sonra tüm öğrencilere başarı kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler analiz edilmiştir. İstatistiksel veri analizinde bağımlı ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar göre; başarı son test puanlarında, tutum ve algılama son test puanlarında ve başarı kalıcılık testi puanlarında, deney ve kontrol grupları arasında, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark çıkmıştır. The main purpose of this study was to examine the effect of brain-based learning approach on 8th grade students? achievement,attitudes and retention of knowledge in Science and Technology lesson. In this study,pre-test,post-test,controlled group research model was used.The research was carried out to students of Ülkü Primary School in the first period 2009-2010 Academic year.In this study,total 58 including 29 students from the experimental group and control group 8th grade elementary school students participated.Application of research was applied in Science and Technology curriculum `Cell division andI Inheritance ` subject.The students in the experimental group were taught with the brain-based learning approach,on the other hand the students in the control group were taught with the constructivist approach teaching methods. The research was carried out a total of 24 course hours and 4 hours per week with the aim of collecting data.In the research,achievement test,attitude and perception survey and brain dominance instrument were used.Before experimental process,achievement test,attitude and perception survey were used with the aim of determining the equivalance of experimental group and control group.As a final test,achievement test and attitude and perception survey was carried out.Approximately six months after the application,all students were also successfully applied to the retention test.The data obtained from research were analysed.In statistical data analysis, t-test was applied for the dependent and independent groups. According to the results of the analysis,the success of retention and achievement test scores in the final test scores between experimental and control group,a statistically significiant difference was seen in favor of the experimental group.
Collections