Kuantum öğrenme yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, matematik eğitiminde kuantum öğrenme modelinin ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematiğe ilişkin tutumları ve kaygı düzeyleri üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2010?2011 Eğitim ve Öğretim yılı ikinci döneminde toplam 56 tane 7.sınıf öğrencisi üzerinde Tekirdağ'da gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırma sürecinde deney grubunda kuantum öğrenme, kontrol grubunda ise yürürlükteki öğrenme yaklaşımı temel alınmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 28 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplamak için tutum, kaygı ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen 22 soruluk çoktan seçmeli akademik başarı testi kullanılmıştır. Testler her iki gruba da deneysel işlemden önce ve sonra uygulanmıştır. Analizlerde bağımsız örneklemler t testi ve bağımlı örneklemler t testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci ve öğretmen günlükleri değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, Kuantum Öğrenme modelinin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı ve matematiğe ilişkin kaygı düzeyleri üzerine olumlu yönde etkisinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme, Matematik Eğitimi, Akademik Başarı, Tutum, Kaygı. This research has been carried out to analyse the effect of the quantum learning model on the academic success, anxiety level and attitude towards Mathematics of seventh grade students.The research was carried out on the total 56 students at seventh grade in Tekirdağ at the spring term of 2010-2011 academic year. The experimental pattern of the research was based on pre-test and post-test control group model. In the process of study, quantum learning was applied to the experiment group and being used model was applied to the contol group. The research was completed in time of 28 lessons in total, 4 hours each week.Attitude test, concern test and the test of academic achivement including 22 multiple- choice questions was developed by the researcher were used in order to gather data. The tests were applied to each group as before and after experimental process. In the research independent samples t test and paired samples t test were used. Also, student and teacher journals were evaluated.At the end of the research, it is determined that Quantum Learning Model has positive effects on academic success and concern level.Key Words: Quantum Learning, Mathematics Education , Academic Success, Attitude, Anxiety.
Collections