TEZLER
Browse by
Recent Submissions
-
Türkiye eğitim sistemi: Foucault'nun iktidar teknikleri bağlamında bir inceleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu araştırmanın amacı, Foucault'nun iktidar analizi ve iktidar teknikleribağlamında farklı eğitim kademelerinden okulları (Anaokulu, İlkokul, Ortaokul, Lise veÜniversite) ve genel olarak da Türk eğitim sistemini ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin verilerin uygun grafikle gösterimine ilişkin tercih süreçlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Amaç: Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin veri grubunu tem-sil edecek grafik türlerini tercih etme süreçlerini incelemektir. Ayrıca grafikleri oluş-turma sürecinde yapılan hataların belirlenmesi ... -
Dijital hikâyelerle desteklenen bilim uygulamaları dersinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumlarına etkisi ve bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Araştırmada dijital hikâyelerle desteklenen bilim uygulamaları dersinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumlarına etkisi ve bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel veriler için ... -
İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları ve kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin pozitif psikolojik sermayeleri ile öğrencilerin yabancı dile yönelik tutum ve kaygı arasındaki ilişkiyi inceleyerek, öğret-menlerin sahip oldukları bu sermayenin, öğrencilerin İngilizce ... -
Özel gereksinimli küçük çocuklara okulöncesi geçiş becerilerinin kazandırılması: Tek-denekli araştırmalarda betimsel ve meta analiz
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada özel gereksinimli küçük çocuklara okulöncesi geçiş becerileri kapsamında yer alan becerilerin kazandırılmasını konu alan araştırmaların betimsel, niteliksel ve meta-analizinin yapılması amaçlanmıştır.Yöntem: ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesinde tekrarlı okuma ve görsel anlama programının (TOGAP) etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini desteklemek amacıyla geliştirilen Tekrarlı Okuma ve Görsel Anlama ... -
Genel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilere matematik becerileri öğretiminde somut-yarı somut-soyut öğretim stratejisinin etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı genel eğitim sınıfında öğrenim gören özelgereksinimli bir öğrenciye toplama, çıkarma, onluk ve birlik oluşturma becerilerininöğretiminde doğrudan öğretim yöntemi ile sunulan somut-yarı somut-soyut ... -
Bir yükseköğretim kurumunda örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı akademisyenlerin algılarına göre örgütsel gücün etik iklim ve etik liderlik ile ilişkisini ortaya koymaktır.Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın ... -
BİLSEM'de öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyonlarının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli tanısı konulmuş ve BİLSEM'de öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin akademik motivasyonlarını çeşitli değişkenler bağlamında incelemektir.Yöntem: Bu araştırma 2019-2020 ... -
Beliren yetişkinlerde iyi oluşun romantik ilişki durumu, ilişki kalitesi ve kariyer uyumu açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin iyioluşlarını romantik ilişki durumu, ilişki kalitesi ve kariyer uyumu açısından incelemektir.Yöntem: Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiğinin meta analiz yöntemleriyle belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma nicel ... -
Ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, `ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye iliş-kin bir model önerisi ortaya koymak` tır. Araştırmada Tasarım Tabanlı Araştırma (TTA) yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma, 2019 – 2020 ... -
Türkiye'deki üniversitelerin kurumsal web sayfaları üzerinden örgüt kültürünün incelenmesi: Söylem analizi üzerine bir çalışma
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada Türkiye'deki üniversitelerin örgüt kültürünü kurumsal web sayfalarında temsil etmek için kullanılan söylemin ve örgüt kültürüne bağlı olan bu söylemin kurumsal web sayfalarına yansımasında kullanılan ... -
Nicel veri analizi için bir elektronik performans destek sisteminin tasarlanması ve değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bilimsel araştırmalar, problemin belirlenmesi, literatür taraması, hipo-tezlerin oluşturulması, verilerin toplanması, verilerin analizi, analiz sonuçlarının yo-rumlanması ve raporlanması aşamalarından oluşmaktadır. ... -
Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin öğretmenlerine güven ve güvenin ders motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada ortaöğretime (mesleki-teknik eğitim) devam eden öğrencilerin öğretmenlerine karşı güvenleri ile derslerine karşı motivasyonlarının; cinsiyete, yaşa ve okula göre önemliliğini belirlemek amaçlanmıştır. Nicel bir ... -
Eğitim örgütlerinin yapısına alternatif paradigmaların sağladığı bakış açısı ve bir tipoloji çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, okullarda ortaya çıkan ilişkiler, yapı, kültür, uygulamalar ve yaşantıları çözümlemeyi, eğitim örgütlerinin yapısal süreçlerini; gevşek yapılı örgütler, örgütlü anarşi, karmaşıklık kuramı ve izomorfizm ... -
Eğitimde fırsat eşitliği temelinde okul profillerine yönelik okul avantajları endeksi geliştirme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada nihai amaç Türkiye'nin eğitimde fırsat eşitliğini arttırmaya yönelik çabalarına katkıda bulunabilmektir. Bu genel amaç çerçevesinde Türkiye'de eğitimde fırsat eşitliğinden yola çıkılarak ... -
Yükseköğretimde kadın yöneticilerin çatışma yönetimi deneyimleri: Toplumsal cinsiyet açısından bir çözümleme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın temel amacı yükseköğretim kurumlarında görev yapmakta olan kadın yöneticilerin çatışma yönetimi deneyimlerini toplumsal cinsiyet bağlamında incelemektir. Yöntem: Yükseköğretimdeki kadın yöneticilerin ... -
Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumlarının yordayıcısı olarak bilişsel esnekliğin rolü
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikdüzeyleri ile psikolojik iyi oluş ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Yöntem: Bu araştırma nicel bir araştırma olup ilişkisel ... -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin cebir problemlerindeki sembol hissi davranışlarının incelenmesi: Bir durum çalışması
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada dokuzuncu sınıf öğrencilerinin problem çözme aşamalarında ortaya çıkan sembol hissi davranışlarını incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ...