Sekizinci sınıf matematik ders programına ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, 2008?2009 öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan ilköğretim sekizinci sınıf matematik ders programına ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın verileri, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ilinde ilköğretim okullarında görev yapan 54 matematik öğretmeninden elde edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi için anket uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi aşamasında t testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni programı genel olarak olumlu buldukları ancak uygulamada bazı sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Öğretmenler özellikle programı uygulamada ve ölçme-değerlendirme işlemlerini gerçekleştirmede zorlandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf mevcutlarının kalabalık olması, etkinlik için istenen malzemelerin temin edilememesi, ilköğretim sonrası yapılan sınav ile uygulanan programın farklı olması, programı uygularken velilerden destek alınamaması ve ders süresinin yetersiz olmasının öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların kaynağı olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonunda elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler : İlköğretim Matematik Öğretim Programı, 8. Sınıf Matematik Ders Programı, Matematik Öğretimi. The aim of this research is to determine opinions of teachers on the curriculum of 8th grade mathematics lesson and it?s applicability after 2008 ? 2009 educational year. Research data are gathered from 54 mathematics teachers who are working at primary school in Eskişehir. Surveys are used to determine teachers? opinions., t-test and variance analyze are used for evaluation. According to results of the research; Teachers have positive views on the new programme but during the process , there are some problems. Especially, teachers underline that they have difficulty in the application and assesment parts. Crowded classes, inadequate supplies, difference between the programme and exams, done after primary school; not having enough support from the balius of students and inadequate lesson time are seen the source of teachers? problems. At the end of the research, advices are given according to results.Key Words: Primary school mathematics curriculum, 8th grade mathematics curriculum, mathematics teaching.
Collections