The effectiveness of commercial software in teaching grammar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ticari yazılımların dilbilgisi öğretimindeki etkinliği, bilgisayara dayalı, karma ve öğretmene dayalı dilbilgisi öğretimi kıyaslanarak araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin dilbilgisi öğreniminde ticari yazılım kullanmaya yönelik tutumları da incelenmiştir.Çalışmaya Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce Bölümü'nden 42 öğrenci ve bir öğretim görevlisi katılmıştır. Öğrenciler bilgisayara dayalı, karma ve öğretmene dayalı olmak üzere üç öğrenim grubuna ayrılmıştır. Öğrencilere, eğitim guruplarındaki değişikliklere uygun olarak, üç hafta boyunca dilbilgisi öğretilmiştir. Çalışmada kullanılan materyaller araştırmacı tarafından hazırlanmıştır.Çalışmanın verileri bir ön test, üç adet son test ve bir gecikmeli son test kullanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin tutumları ise bir anketle ölçülmüştür. Ön testin arkasından, seçilen hedef dilbilgisi konuları bilgisayara dayalı öğrenim grubuna ticari yazılım aracılığıyla öğretilmiştir. Bu öğrenciler hedef yapıları da ticari yazılım vasıtasıyla tekrarlamış ve örnekler çözmüştür. Öğretmene dayalı grup ise tüm çalışmaları sınıflarında katılımcı öğretim görevlisi vasıtasıyla yapmıştır. Konu anlatımı karma grup için de öğretmen vasıtasıyla yapılmıştır. Bu grup konu tekrarlarını ve alıştırmaları ticari yazılım vasıtasıyla yapmıştır. Her uygulamanın ardından, öğrencilere son testler verilmiştir. Uygulama tamamlandıktan iki hafta sonra öğrencilere gecikmeli son test verilmiştir. Takip eden haftada ise öğrencilere tutum anketi uygulanmıştır.Verilerin nicel analizi öğretmene dayalı dilbilgisi öğretiminin bilgisayara dayalı ve karma öğretimden az bir farkla daha etkin olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin dilbilgisi öğreniminde ticari yazılım kullanmaya yönelik tutumlarının ise olumsuz olduğu ortaya çıkmıştır.Bu çalışma, bilgisayara dayalı öğretimin, tespit edilen dezavantajları ve öğrencilerin olumsuz tutumları ortadan kaldırıldıktan sonra, mevcut eğitim sistemimizle farklı şekillerde bütünleştirilebilmesi için daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar kelimeler: Bilgisayara dayalı dil öğretimi, karma öğretim, etkin dilbilgisi öğretimi. This study explored the effectiveness of commercial software in teaching grammar as compared to blended and teacher-led learning conditions, and the attitudes of students towards using commercial software to learn grammar.The study was conducted with a participant teacher and 42 upper-intermediate level preparatory school students at Yıldız Technical University School of Foreign Languages, who were assigned to one of the instruction groups, which were computer-based, teacher-led and blended. A three-week procedure of grammar teaching was carried out according to the groups of the participants through materials developed by the researcher.The data were gathered via a pre-test, three immediate post-tests, a delayed post-test and a students? attitude questionnaire. Following the pre-test, the computer-based group was given only computer-based instruction. This group reviewed and practiced the target structures through the commercial software. The teacher-led group was given instruction by the participant teacher. They reviewed and practiced the target structures with the teacher in the classroom. The blended group was given instruction via the participant teacher. They reviewed and practiced the target structures through the commercial software. All the participants were given immediate post-tests right after the procedure. The delayed post-test was administered two weeks after the procedure ended. One week later, they were administered the attitude questionnaire.The results of the quantitative analysis revealed that the teacher-led instruction was slightly more effective than the computer-based and blended learning conditions. The results also indicated that the students? attitudes towards using commercial software to learn grammar were negative.This study implied that further research is needed to integrate computer-assisted language instruction into our educational systems in different ways after eliminating its disadvantages, which may negatively affect students? attitudes.Key Words: Computer-assisted language learning (CALL), blended learning, effective grammar instruction.
Collections