The effects of contextual inferencing strategies on efl learners attitudes towards reading in English
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışma bağlamsal kelime çıkarım stratejileri üzerine direkt eğitimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta düzeydeki öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemiştir. Çalışma ayrıca orta düzeydeki öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarının yanı sıra, okuma parçalarındaki bilinmeyen kelimelere yönelik tutumlarının genel olarak İngilizce okumaya dair tutumları üzerindeki etkisini öğrenmeyi de amaçlamıştır. Çalışma Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Yabancı Diller Zorunlu Hazırlık Okulunda, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta düzeydeki 82 öğrencinin ve iki okutmanın katılımıyla yürütülmüştür. Veriler anketler ve röportajlar aracılığıyla uygulama öncesi ve uygulama sonrası olmak üzere iki aşamada toplanmıştır. Öğrencilerin strateji eğitimi öncesindeki İngilizce okumaya yönelik tutumlarını öğrenmek için bir ?İngilizce Okumaya yönelik Tutumlar? anketi kullanılmıştır. Anketten elde edilen bilgi ve strateji eğitimi öncesi röportajlar öğrencilerin okuma parçalarındaki bilinmeyen kelimelere yönelik tutumlarının İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sağlamıştır. Üç haftalık bir direkt strateji eğitimi ve iki haftalık bir aranın ardından aynı anket öğrencilere verilmiş ve röportajlar yapılmıştır.Strateji eğitimi öncesinde elde edilen veriler öğrencilerin İngilizce okumaya yönelik tutumlarının nötr olduğunu ve okuma parçalarındaki bilinmeyen kelimelere yönelik negatif tutumlarının, İngilizce okumaya yönelik tutumları üzerinde negatif bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında elde edilen verilerin karşılaştırılması, bağlamsal çıkarım stratejileri üzerine direkt eğitimin okumaya karşı düşük seviyeli tutumları olan öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. This experimental study investigated the effect of explicit strategy instruction in contextual inferencing strategies on pre-intermediate level EFL students? attitudes towards reading in English. The study also aimed to find out pre-intermediate level EFL learners? attitudes towards reading in English, as well as the effect of their attitudes towards unknown words in reading texts on their attitudes towards reading in English in general. The study was carried out at Zonguldak Karaelmas University Foreign Languages Compulsory Preparatory School, with the participation of 82 pre-intermediate level English as a Foreign Language (EFL) students and two instructors. Data were collected through questionnaires and interviews in two phases: pre- and post-treatment. An ?Attitudes towards Reading in English? questionnaire was used to find out the students? pre-training attitudes towards reading. Data from the pre-questionnaire and pre-interviews provided information about the effect of the students? attitudes towards unknown words in reading texts on their attitudes to reading in English. After a three-week explicit strategy training period and a two-week interval, the students were given the same questionnaire and interviews were held.The analyses of the pre-training data revealed that the students? attitudes towards reading in English were neutral, and their negative attitudes towards unknown words in reading texts had a negative impact on their attitudes towards reading in English. The comparison of the pre- and post-treatment data indicated that explicit instruction in contextual inferencing strategies had a positive effect on the low attitude students? attitudes towards reading.
Collections