Exploring the desired characteristics and behavors of in-service trainers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada hiçmet içi eğitim görevlilerinden istenilen vasıflar ve davranış biçimleri Türkiye'deki üniversitelerin Yabancı dil okullarında çalışan İngilizce okutmanlarının bakış açıları değerlendirilerek araştırılmıştır. Ayrıca bu vasıflar ve davranış biçimleri ile ilişkili olarak İngilizce okutmanlarının seçimlerini etkileyen değişkenler incelenmiştir.Çalışmaya Kocaeli Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Bölümü'nden hizmet içi eğitim görevlilerine karşı tavır ve beklentileri araştırılan 125 okutman katılmıştır. Katılımcıların beşi ile bu vasıflar ve davranış biçimleri ile ilişkili olarak, seçimlerini etkileyen değişkenler hakkında fikirlerini araştırmak amacı ile görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın verileri bir anket ve yarı planlanmış görüşme kullanılarak elde edilmiştir. Anket üç bölüm oluşturulmuştur. İlk bölümde, okutmanların kişisel bilgilerine ve eğitim geçmişine ilişkin sorular sorulmuştur. Geriye kalan iki bölümdeki sorular doğrudan hizmet içi eğitim görevlilerinden istenilen vasıflar ve davranış biçimleri ile alakalıdır. İkinci bölümde, her bir soru katılımcılar tarafından sıraya konulacak bir dizi maddeden oluşmaktatır. Üçüncü bölümde, beş maddelik Likert ölçeği kullanılmıştır. Yarı planlanmış görüşmelerde katılımcılara üç soru sorulmuştur. Katılımcılar görüşmeler sırasında ortaya çıkan soruları cevaplamaları için de teşvik edilmiştir.Verilerin nicel analizi okutmanların hizmet içi eğitim görevlililerinin en çok yüksek akademik dereceden ziyade iletişim ve eğitim becerilerine önem verdiğini ortaya koymuştur. Sonuçlar ayrıca, okutmanlara göre, bir görevlinin sınıflarda kullanılabilecek pratik bilgileri temin edebilmesi gerektiğini göstermiştir. Bunlara ek olarak, nitel veri analizleri konuyla ilgili olarak okutmanların seçimlerini belirleyen etkenlerin hizmet içi eğitim görevlileriyle yaşanmış önceki tecrübelerin, çalışılan kurumlardaki şartların, kendi profesyonel vasıfları ve davranış biçimlerinin ve okutmanların lisans eğitimi sürecindeki profesörleri ile geçmiş deneyimlerinin olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Hizmet içi eğitim, hizmet içi eğitim görevlisi, kurum içi çalışan ve misafir hizmet hizmet içi eğitim görevlisi This study explored the desired characteristics and behaviors of in-service trainers in the Schools of Foreign languages as viewed by EFL instructors at Turkish universities. The variables affecting the EFL instructors? choices in relation to these desired characteristics and behaviors were also investigated.The study was conducted with 125 EFL instructors who were surveyed for their expectations and attitudes towards in-service trainers. The participants worked at the Schools of Foreign Languages at the following state universities: Kocaeli University (in the city of Kocaeli), Ankara University, Gazi University, and Middle East Technical University (METU), in the city of Ankara. Five of the participants were also interviewed to investigate their opinions about what variables affect their choices in relation to these desired characteristics and behaviors.The data were collected via a questionnaire and a semi-structured interview. The questionnaire had three parts. In the first part, questions related to the instructors? personal information and professional background were asked. The other questions in the remaining two parts were directly related to the desired characteristics and behaviors of in-service trainers. In the second part, each question included a set of items to be rank ordered by the participants. In the third part, five-item Likert- scale questions were organized. In the semi-structured interview, three guiding questions were asked to the interviewees. The participants were also prompted to answer additional questions raised during the interviews.The results of the quantitative analysis revealed that the EFL instructors give more importance to the trainers? communication and pedagogical skills rather than their higher academic degrees. The results also indicated that according to the instructors, a trainer should be able to provide practical knowledge to be used in the classrooms. In addition to these, the qualitative analysis revealed that previous experiences with in-service trainers, the conditions and circumstances at home institutions, the instructors? own professional behaviors and characteristics, and the instructors? previous experiences with their former professors in the BA programs were the factors which affected their choices in relation to the these desired characteristics and behaviors.Key Words: In-service training, in-service trainer, internal and external in-service trainers.
Collections