Integration of science into mathematics in the high school curriculum: A Delphi study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın odağı, matematik ve fen bilimleri müfredatı entegrasyonunun (CIMAS) uygulanması hakkında uzman görüşlerini incelemektir. Bu amaçla, çalışma entegrasyonun yapılabileceği matematik konuları ve entegrasyonun uygulanmasının avantajları, dezavantajları ve sınırlılıkları hakkındaki düşünceleri inceleyecektir. Uzmanlar arasında uzlaşma sağlamak için, bu çalışma Delfi yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Ankara'da bulunan katılımcılar üniversitelerdeki akademisyenlerden ve lise matematik öğretmenlerinden seçilmiştir. Araştırmada önemli bulgulara ulaşılmıştır: Neredeyse matematikteki her ünite fen bilimleriyle entegre edilebilir; fizik konuları matematik entegrasyonu için daha uygundur. CIMAS öğrenci motivasyonunu ve matematiğe karşı olumlu tutumu artıran, anlamlı öğrenmeyi ve öğretmenler için etkili öğretim ortamını sağlayan bir araçtır. CIMAS'ın öğrenme ve öğretme sürecine engel olan önemli dezavantajları görülmese de, entegrasyonun etkili bir şekilde uygulanmasına engel olan müfredat, öğretmen ve olanaklar ile ilgili sınırlılıklar vardır. Bu araştırmadan çıkarılan başlıca sonuç, matematik ve fen müfredatı entegrasyonun faydalı bulunması ve müfredat geliştirme sürecinde dikkate alınması gereken, öğrencilerin psikolojik, pedagojik ve sosyolojik ihtiyaçlara cevap veriyor olmasıdır. Bulgular müfredat geliştiriciler, öğretmenler ve öğretmen eğitimcileri için değerlidir. The focus of this study is to examine opinions about the implementation of the curriculum integration of mathematics and science (CIMAS). For this purpose, the study aims to explore possible mathematics topics for CIMAS and reach a consensus about advantages, disadvantages, and limitations of implementation of CIMAS. To achieve the consensus, a Delphi study was conducted with experts with regard to curriculum integration. The experts were university academics and school teachers in Ankara. The research produced a number of key findings: almost each unit in mathematics can be integrated with science; physics seems more feasible for integration with mathematics; CIMAS is perceived to increase student motivation and positive attitudes toward mathematics, to provide meaningful learning and a more effective teaching environment for school teachers. Although CIMAS is not seen to have disadvantages that hinder learning and teaching, the integration has limitations related to curriculum, teachers, and facilities that are obstacles to effective implementation. The main conclusions drawn from this study were that the integration of mathematics and science curriculum is expected to provide advantages and satisfy the psychological, pedagogical, and sociological needs of students. The findings could be valuable for curriculum developers, teachers, and teacher educators.
Collections