EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 1042
-
Fakir Baykurt` ta kadın imajı: Irazca Kara Kezik Acar
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Fakir Baykurt'un Irazca'nın Dirliği ve Yarım Ekmek eserlerindeki Irazca Kara ve Kezik Acar karakterleri incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın başında Fakir Baykurt'un çocukluk, gençlik ve meslek ... -
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu okulöncesi eğitim öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımını kullanmalarına yönelik görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulöncesi dönem çocukların ilgi, alıskanlık, tavır ve davranıslarının sekillenmeye basladıgı,kisilik yapılarının temellerinin atıldıgı bir dönemdir. Bu dönemde verilen egitim çocuklarınileriki yasamlarını etkileyeceginden, ... -
İlköğretim öğrencilerinin konuşma ve yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçe dersinde yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin ilköğretimden başlanarakgeliştirilmesi, öğrenme etkililiğinin artırılmasının bir gereği olarak görülmektedir.Bireyin, duygu ve düşüncelerini zengin bir biçimde ifade ... -
Desen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarının etkililiği (Dumlupınar Üniversitesi örneği)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Desen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarının etkililiğini belirlemeye yönelikolarak yapılan bu araştırma, deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu modele göredesenlenmiştir. Araştırma 2006-2007 öğretim ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki fiziksel istismar belirtilerine ilişkin farkındalıkları (Eskişehir il örneği)
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuk istismarının ülkemizdeki yaygınlığı tam olarak bilinmemekte ve karşılaşıldığındadeğerlendirmede yetersiz kalınmaktadır. Bu nedenle de verilerin toplanması ve konununbelirlenmesine gereksinim duyulmaktadır. Fiziksel ... -
Görsel sanatlar dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sürekli degisim içinde bulunan dünya, yenilikleri ve gelismeyi kavrayan, bunun yanındakendi üzerine düsen görevlerin de farkında olan bireylerin varlıklarına ihtiyaçduymaktadır. Bir toplumun çagdas toplumlar düzeyine ... -
Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulöncesi dönemde, çocugun gelisim ve egitiminde en etkin rol çocugun ailesindedir.Ancak, bu dönemde, ailenin yanı sıra onun egitimini üstlenecek olan okulöncesi egitimkurumlarına da gereksinim duyulmaktadır. Ailenin ve ... -
Kaynaştırma uygulanan bir ilköğretim sınıfındaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu eylem araştırmasının genel amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma programı uygulananüçüncü sınıf düzeyindeki bir sınıftaki sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi veiyileştirme gayretlerinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Dokuzuncu sınıf bilgi ve iletişim teknolojileri ders kitabının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafındanbelirlenen Lise birinci sınıf Bilgi ve İletişim Teknolojileri ders kitabının görsel tasarımilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin görüşlerini ... -
Resim-iş öğretmenliği programı`ndaki temel tasarım derslerinin, grafik tasarım anasanat atölye derslerine etkisine ilişkin öğrenci görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat egitimi, uygarlık tarihinin her döneminde degisik yaklasımlarla ve asamalarlaegitim sürecindeki yerini almıstır ve halen de almaktadır. Degisimin her alanda hızlahissedildigi günümüzde, sanat egitimi beraberinde ... -
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve gelistiren bir yöntemdir. Buyöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir.Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ... -
Feridun Zaimoğlu`nun Leinwand (perde) ve Zwölf Gramm Glück (Oniki Gram Mutluluk)adlı eserlerinde sözdizimsel ve anlamsal öncelemeler
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu cahsma, goc olgusuyla dogan, gelisen ve bugun farkh bir icerik ve bicime ulasan Almanca Turk yazini icerisinde Feridun aimoglu'nun ayncalikh anlatisina, soylemine yakinlasmayi amaclamaktadir. Aynca, sozdizimlerini, ... -
Öğretmen eğitiminde uygulama öğretmenliği uygulamalarının değerlendirilmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de eğitim fakültelerinin ilköğretim bölümlerindekiöğretmen yetiştirme programlarında okul uygulama çalışmalarının yürütülmesindeönemli yeri olan uygulama öğretmenliği uygulamasını çeşitli ... -
Temel tasarım ı ve ıı derslerinin öğretme - öğrenme süreçlerine ilişkin öğrenci görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Egitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Egitimi Bölümlerindeki Resim - s ÖgretmenligiProgramlarında, Temel Tasarım I ve II adlı dersler okutulmaktadır. Bu dersleriniçeriginde; doku, oran - orantı, ısık - gölge, nokta, çizgi, ... -
Sosyal bilgiler dersinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyin toplumsallasmasını saglayan ve bireye yasantı kazandırmayı amaç edinenSosyal Bilgiler, birbirinden farklı hedefleri olan disiplinleri içerir. Cografya da budisiplinlerden biridir. Bireylerin yasadıkları çevreyi ... -
Formative evaluation of a process-genre writing curriculum at Anadolu University School of Foreign Languages
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Program değerlendirme bir programın iyi ve kötü yönlerini saptayıp o programı dahaetkili hale getirmeye yardımcı olduğu için eğitim ve öğretim programı geliştirmede çok önemlibir role sahiptir. Anadolu Üniversitesi Yabancı ... -
İşitme engelli öğrencilerin fen bilimleri deneysel etkinliklerindeki bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırma, isitme engelli ögrencilere 7 hafta süresince fen laboratuarındauygulanan deneysel etkinliklerle bilimsel süreç becerilerinin degerlendirilmesi içinyapılmıstır.sitme engelli ögrencilerin bilimsel süreç becerileri ... -
Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden-sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulöncesi eğitim dönemini kapsayan 0?6 yaş dönemi, çocukların zihinsel, sosyal ve bedensel gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemlerden biridir. Çocuğun bu dönemde geçirdiği yaşantılar, sonraki dönemleri sağlıklı geçirebilmesi ... -
Çocuğu ilköğretim kademesinde kaynaştırma uygulamalarına devam eden anne-babaların kaynaştırmaya ilişkin görüş ve beklentileri
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, çocuğu ilköğretim kademesinde kaynaştırma uygulamalarına devam eden anne-babaların; kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve beklentilerini belirlemektir. Araştırma, 28 anne-babanın katılımıyla ... -
Das frühe fremdsprachenlernen zur untersuchung der einflussfaktoren auf das fremdsprachenlernen des kindes in der vorschule
(ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Erken yaşta yabancı dil öğreniminin araştırıldığı bu çalışmada, okul öncesi çocukların yabancı dil başarılarını etkileyen faktörlerin betimlenmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yöntemi çerçevesinde veriler, test ve anket ...