Resim-iş öğretmenliği programı`ndaki temel tasarım derslerinin, grafik tasarım anasanat atölye derslerine etkisine ilişkin öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat egitimi, uygarlık tarihinin her döneminde degisik yaklasımlarla ve asamalarlaegitim sürecindeki yerini almıstır ve halen de almaktadır. Degisimin her alanda hızlahissedildigi günümüzde, sanat egitimi beraberinde yenilesme çabalarını getirmektedir.Bu çabaların; dünyadaki gelisimin ve degisimin sanat egitimcisi ve ögrencisi tarafındanyakından takip edilmesiyle sonuç verdigi görülmektedir. Bunun gerçeklesmesinde,Türkiye'de sanat egitimcisi yetistiren yüksek ögretim kurumlarına büyük görevdüsmektedir. Bu kurumlardan mezun olan ögrenciler, is alanı olarak branslarındaögretmen olma imkanı elde ederler. Ayrıca Resim-is Ögretmenligi Anabilim Dalı'ndakiögrenciler lisans ögrenimleri dısında; 2. sınıf 3. yarıyıldan itibaren mezun olana kadar,seçtikleri ana sanat derslerinin dogrultusunda uzmanlasarak farklı alanlarda daçalısabilirler. Bu uzmanlık alanlarından birini de Grafik Tasarım Anasanat ATLolusturmaktadır. Bu Anasanat ATL derslerinin, 1. sınıfta temel ders niteligi tasıyanTemel Tasarım dersleri ile anlamlı bir ilgisi bulunmaktadır.Bu arastırmanın amacı, Resim-is Ögretmenligi programında yer alan Temel Tasarımderslerinin, üst sınıflardaki Grafik Tasarım Anasanat ATL (atölye) derslerine etkilerinibelirlemektir.Arastırmanın örneklemini; Türkiye'deki Egitim Fakültesi Resim-is Ögretmenligiprogramından seçilen 3 farklı üniversite olusturmaktadır. Arastırma, Eskisehir- AnadoluvÜniversitesi, stanbul- Marmara Üniversitesi, zmir- Dokuz Eylül Üniversitesi olmaküzere Grafik Tasarım Anasanat ögrencilerinden elde edilen verilerle gerçeklestirilmistir.Arastırmaya katılan ögrenciler, her bir üniversiteden 20 olmak üzere toplam 60 olarakbelirlenmistir. Tarama modelindeki bu arastırmanın verileri, üç ayrı bölümden olusananketle toplanmıstır. Toplam 33 maddeden olusan anketle; Grafik Tasarım Anasanatögrencilerinin; Temel Tasarımın programdaki yeri, Grafik Tasarımla iliskisi, dersinögretim süreçleri ve ögretim elemanları hakkındaki görüslerine yer verilmistir.Arastırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS (Statictical Package for he SocialSciennes) bilgisayar programından yararlanılmıs ve istatiksel teknik olarak sayı veyüzdeler tablolar halinde sunulmustur.Arastırmadan elde edilen sonuçlarla, Temel Tasarım derslerinde ögrencilerin çalısma veperformanslarının, Grafik Tasarım Anasanat dalındaki egitimlerine etkileribelirlenmistir. Grafik Tasarım alanında ögrencilerin yetkinliklerini temeldenkazanabilmeleri için; Temel Tasarım Egitimine gereken önemin verilmesinin ve budersin programda daha iyi isleyebilmesinin gerekliligi ortaya konmustur. Ayrıca, hemögretim elemanları hem de ögrenciler açısından Temel Tasarım derslerinde teori vepratikte birtakım güçlüklerin oldugu ve bunların asılmasında gereken çözümleringelistirilmesi gerektigi saptanmıstır. Art teaching has still had a place in every period of history of civilization in variousapproaches and stages in the process of education as it was before. Today changingprocess is felt in every area; Art teaching is bringing efforts of innovation together. Ithas seen that results being closely followed by Art teacher of development andalternation all over the world. To become true it sticks important mission over highereducation institution which educates art teacher. In the field of business, students whograduated from these institutions get access to teaching in their branches. Furthermore,students in except for getting a degree in the field of discipline of art profession ofteaching; in the second grade and from third term till graduation according to major artlessons by specializing they are able to get a job in various sectors. One of these areasof specializations is also constituted by major art ATL. There is a significant concernwith basic lessons of the first grade which attributes to Basic Design.Goal of this research is to determine effects of the Basic Design lesson which takesplace in the program of Art teaching in the higher grades.Samples of the thesis were chosen from the Art teaching program of Pedagogicalfaculty at three different universities in Turkey. Research was conducted from thestudents who study in Graphic Design Major Art department including Dokuz EylülviiUniversity in zmir, Anadolu University in Eskisehir, Marmara University in stanbul. Itwas estimated sixty students, in total, who participated in the research, twenty studentsin each university. Estimated Data on this research in the screening procedure wasgathered in a survey which was formed in three different parts. The survey is totallymade of thirty elements and is about place of the students of Graphic Design Major Artin the Basic Design and their concern with Graphic Design and teaching process andteaching staff.To solve searching data, the computer of SPSS (Statistical Package Social Sciences)was used and techniques of statistics were presented as numeric and percentage tables.At the end of the research with respect to the results the effects of studying andperformance of the students in the Basic Design lessons at teaching Graphic DesignMajor Art were determined. In the field of Graphic Design to be successful incompetency in the early beginning; enough attention should be paid to teaching BasicDesign and this lesson is required to be well processed. Also, It was also establishedthat Both teaching staff and students in the Basic Design lessons encountered set ofobstacles in theoretical and practical aspects and these were needed to be analyzed toover come obstacles.
Collections