Desen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarının etkililiği (Dumlupınar Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Desen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarının etkililiğini belirlemeye yönelikolarak yapılan bu araştırma, deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu modele göredesenlenmiştir. Araştırma 2006-2007 öğretim yılı güz döneminde, Dumlupınar ÜniversitesiGüzel Sanatlar Fakültesi'nde deney ve kontrol grupları olarak atanan Resim Bölümü II. sınıföğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak desen bilgisi başarıtesti kullanılmış ve öğrencilere desen çizimi yaptırılmıştır. Araştırmayla ilgili tüm istatistikselçözümlemelerde SPSS paket programından yararlanılmış, deney ve kontrol grubundan eldeedilen puanlar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı `t? testi ile sınanmıştır. Gruplar arasıkarşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir:· Desen dersinde, yapılandırmacı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile öğretmenmerkezli öğretimin uygulandığı kontrol grubunun desen bilgisi arasında deney grubulehine anlamlı bir fark vardır.· Desen dersinde, yapılandırmacı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile öğretmenmerkezli öğretimin uygulandığı kontrol grubunun desen çizme becerisi arasında deneygrubu lehine anlamlı bir fark vardır.Bu araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, Dumlupınar Üniversitesi Güzel SanatlarFakültesi Resim Bölümü'nde desen eğitiminde yapılandırmacı öğrenme uygulamalarınınetkili olduğu söylenebilir. This research has been carried out in order to define the effectiveness of constructivistlearning applications in design education through using the model of pretest/post-test controlgroup. Two groups of learners ,who were 2nd grade students at Dumlupinar University FineArts Faculty Painting Department in 2006-2007 fall semester , were divided as control andexperiment groups. At the beginning and the end of the experimental application, knowledgeof Design Achievement test was given to both of the groups and they had `the designdrawing? done.In order to compare the groups ,the `t? test was used and the .05 significancelevel was considered.In analyzing the data the SPSS was used.After statistical analysis in this research,the following resuts were obtained:· There is a significant difference for the favour of experiment group participated indesign lesson applying constructivist learning and the control group exposed toteachered centered education ,in terms of design knowledge.· There is a significant difference for the favour of experiment group participated indesign lesson applying constructivist learning and the control group exposed toteachered centered education ,in terms of design skill.In considering the result of the study,it was found out that the constructivist learningapplications were effective in the design education at Dumlupinar University, Fine ArtsFaculty Painting Department.
Collections