Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu okulöncesi eğitim öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımını kullanmalarına yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulöncesi dönem çocukların ilgi, alıskanlık, tavır ve davranıslarının sekillenmeye basladıgı,kisilik yapılarının temellerinin atıldıgı bir dönemdir. Bu dönemde verilen egitim çocuklarınileriki yasamlarını etkileyeceginden, hazırlanacak olan egitim ortamlarının onların ilgi veihtiyaçlarını karsılayacak, gelisim alanlarını destekleyecek yönde düzenlenmesi gerekir.Okulöncesi egitim süreci içerisinde uygulanan proje çalısmaları çocukların arastırmayapmasını, merak ettikleri konular hakkında yeni bilgiler edinmelerini, beceriler kazanmasını,alıskanlık ve tutumlar gelistirmelerini saglar.Okul ortamı ile sınırlı kalmayan, ailelerin de destegi ile sürdürülen proje çalısmaları,çocukların isbirligi içerisinde çalısmalarına ve kalıcı ögrenmelerin gerçeklesmesine nedenolur. Okulöncesi egitim ögretmenleri egitim sürecinde yer verdikleri proje çalısmaları ileçocukların tüm gelisim alanlarında desteklenmesini saglamakta, aynı zamanda onların egitimsürecine aktif olarak katılmalarına fırsat vererek egitimi eglenceli hale getirmektedirler.Bu arastırma Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Okulöncesi Egitim ÖgretmenligiProgramından 2002 yılından sonra mezun olan okulöncesi ögretmenlerinin uygulamalarındaproje yaklasımını kullanmalarına yönelik görüslerinin ve önerilerinin belirlenmesiamaçlanmıstır. Arastırma, 2005-2006 egitim-ögretim yılında Eskisehir ilinde okulöncesiegitim kurumlarında görev yapan Anadolu Üniversitesi Egitim Fakültesi Okulöncesi EgitimÖgretmenligi Lisans Programından mezun olan ögretmenlerin görüslerine dayalı olarakgerçeklestirilmistir. Arastırmada tarama modeli kullanılmıs, 17 okulöncesi egitim ögretmeniile görüsülmüstür.Arastırma verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmıs görüsme teknigi iletoplanmıstır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz teknigi kullanılmıs ve elde edilenveriler sayısallastırılmıstır. Daha sonra, sayılara dayalı olarak bulguların yorumu yapılmıstır.Arastırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; ögretmenlerin okulöncesi egitimde projeyaklasımını önemli buldukları ve çocukların tüm gelisim alanlarını desteklediginidüsündükleri görülmüstür. Ögretmenlerin proje yaklasımı ile ilgili basta kitap, dergi veCD'ler olmak üzere çesitli kaynaklardan yararlandıkları belirlenmistir. Ögretmenlerinbirçogunun haftada en az bir kez proje çalısmasına yer verdikleri, amaçları belirlerken enfazla çocukların özelliklerine dikkat ettikleri, proje konularının seçiminde çocuklarındeneyimlerini, ilgi ve ihtiyaçlarını ve gelisim düzeylerini dikkate aldıkları, proje çalısmalarısırasında rehberlik yaptıkları belirlenmistir. Ögretmenlerin proje çalısmalarına ögrencileristekli bir sekilde katılıp keyif aldıklarını ve çalısmalar sırasında grup dinamizmi olustugunuifade ettikleri görülmüstür. Ailelerin proje çalısmaları sırasında araç gereç temin ederek veetkinliklere katılarak destekledikleri görülmüstür. Proje çalısmaları sırasında çocuklardan,ögretmenden, okul idaresinden, araç gereç eksikliginden, egitim ortamının yetersizligindendolayı sorunlar yasandıgı belirlenmistir. Ögretmenlerin proje çalısmaları için kaynak sıkıntısıyasadıkları belirlenmistir. Ögretmenlerin ailelerden, diger ögretmen arkadaslarından, okulidaresinden, Anadolu Üniversitesinden ve Milli Egitim Bakanlıgı'ndan çesitli beklentileribulundugu ve okulöncesi egitimde proje yaklasımı konulu bir seminer ya da hizmet içi egitimprogramına katılarak bilgi edinmek ve uygulama örnekleri görmek istedikleri belirlenmistir Pre-school education is a period during which children's interests, habits, attitudes andbehaviors are shaped and fundamentals of their personality development are established.Since the education children get during this period will be effective through their lives, theeducational environments prepared for them should be appropriate to fulfill their needs andinterests and encourage their developments. Project work applied in preschool education helpschildren develop new skills, attitudes and habits facilitating their researching skills in theareas they are interested in.Project work which is not limited to school environment and which is conducted with thesupport of families encourages children to work cooperatively. Therefore, real learning cantake place. Teachers can help children to actively participate into learning and create anenjoyable learning environment.This study aims at revealing pre-school teachers' views and suggestions on the application ofProject work. The subjects of the study are the teachers who graduated from AnadoluUniversity Pre-School Teacher Education Program after 2002 academic year. The study wasconducted based on the views of teachers who work at preschool education institutes inEskisehir in 2005-2006 academic years. survey technique was used in the study and 17 preschoolteachers were interviewed with.The data for the study were collected through semi-structured interview which is a qualitativedata collection technique. The data were analyed using descriptine analysis techniques. Then,the results were discussed based on the numeratical findings.The results of the study revealed that the teachers find applying Project Approach in preschooleducation useful and think that it facilitates all the development areas of children. Theyreported using various resources such as books, magazines and CDs. Most of the teachersstated that they insert Project Approach in their syllabus at least once a week and take theirchildren's characteristics into consideration when determining the aims of the projects. Theyalso stated considering children's experiences and interests as well as needs anddevelopmental levels while applying Project Approach. The results also revealed teachers'opinions stating that their students enjoy participating into projects which also create a groupdynamism in the classroom. Families were also revealed as supporting Project Approach byactively participating in the projects and by supplying necessary equipments.The results of the study also revealed some problems in the application of Project Approach;the children, teachers, managers, lack of necessary equipments or education environmentwere reported as causing problems for Project Approach. Teachers also complained aboutexperiencing problems because of the insufficient resources they have. They reported havingsome expectations from families, their colleagues, school managers, Anadolu University andTurkish Ministry of Education. Finally, they expressed their wish for increasing theirknowledge and see various applications by participating into a seminar or an in-servicetraining program on Project work.
Collections