Das frühe fremdsprachenlernen zur untersuchung der einflussfaktoren auf das fremdsprachenlernen des kindes in der vorschule
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erken yaşta yabancı dil öğreniminin araştırıldığı bu çalışmada, okul öncesi çocukların yabancı dil başarılarını etkileyen faktörlerin betimlenmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yöntemi çerçevesinde veriler, test ve anket teknikleriyle elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında İngilizce Resim-Kelime Testi, Anne ve Öğretmen Anketi kullanılmıştır. Ayrıca araştırmadaki bağımsız değişkenlerle ilgili bilgi toplamak için Kişisel Bilgi Formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde dört istatistiksel analiz kullanılmış olup bu analizler bilgisayarda istatistik paket programı (SPSS) ile yapılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgulara dayanarak aşağıdaki sonuçlara varılmıştır.Okul öncesi dönemdeki çocukların yabancı dil başarıları ile onların1. biyolojik özellikleri arasındaki ilişkilere ait sonuçlar: çocukların yabancı dil başarı-ları, onların yaşlarına göre değişmektedir,2. aileleri arasındaki ilişkilere ait sonuçlar: çocukların yabancı dil başarıları, onların ika-met yerlerine göre değişmektedir,3. kayıtlı bulundukları okul öncesi eğitim kurumu asındaki ilişkilere ait sonuçlar: çocukların yabancı dil başarıları, kayıtlı bulundukları okul öncesi eğitim kurumunda yabancı dile yönelik bir öğretim programının olması ve yabancı dil öğretimine ayrılan sürenin hafta içine yayılması durumuna göre değişmektedir,4. yabancı dil öğretmenleri arasındaki ilişkilere ait sonuçlar: çocukların yabancı dil başarıları, öğretmenlerinin bazı özelliklerine göre değişmektedir.Anahtar Sözcükler: Yabancı dil öğretimi, erken yaşta yabancı dil, öğrenmeyi etkileyen faktörler. In this thesis, where learning a foreign language at an early age is studied, it is sought to depict the factors which affect foreign language performances of pre-school children.Under the qualitative research technique, data were sought to be derived by test and survey techniques. English Picture-Word Test, Mother?s and Teacher?s Survey were used in collecting data in the study. Also, a personal data form was developed to gather information relating to independent variables in the study. Four statistical analysis were used in analyzing data which were performed by a computer statistical package program (SPSS). The following conclusions were reached based on the findings obtained as a result of the analysis of data gathered.The results on relationships between foreign language performances of pre-school children and1. their biological characteristics: foreign language performances of children vary by their ages,2. their families: foreign language performances of children vary by their places of residence,3. the pre-school academic institution they are enrolled in: foreign language performances of children vary by whether there is a foreign language education program in the pre-school academic institution the children were enrolled in and the distribution over the week of the time period allocated to foreign language,4. the foreign language performances of pre-school children and foreign language teachers serving: foreign language performances children vary by the characteristics of their teachers.Keywords: Foreign language education, foreign language at an early age, factors affecting learning.
Collections