4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve gelistiren bir yöntemdir. Buyöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir.Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum yararına, zeka gelisimive yaratıcılık olacaktır. Çünkü, sanat eğitimi öğrencilerin estetik duyarlılığını gelistiren,kendi güçlerini ve görsel gerçekleri tanımalarında önderlik eden, düsünme güçleriniartıran, sosyallesmelerini ve yaratıcı bireylerin olusmasını sağlayan bir eğitim sistemidir.Çocukta sanat eğitimi gelisimi, bedensel ve zihinsel gelismede olduğu gibi asama asamailerler. Bu gelisim asamaları, bedensel ve zihinsel gelisim asamalarının sağladığı olanaklarçerçevesinde basitten karmasığa, kolaydan zora doğru organik bir sekilde olusur.Bu çalısma ile yukarıdaki düsünceler ısığında çocuğu tanımak, yaslara göre resimsel gelisiminigörebilmek için 4 -12 yas grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerinmekan ve elemanlar içindeki özellikleri (renk, leke ve çizgisel kullanımı) bakımındandeğerlendirmeye çalısılmıstır.Arastırmada 2006?2007 Eğitim Öğretim Yılı'nda, Yalova il merkezindeki Milli EğitimBakanlığı'na bağlı dört ilköğretim okulunda 4 - 12 yas grubu öğrencilerinin resimlerindefigür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgiselkullanımı bakımından incelenerek, yas gruplarına göre çocukların resimsel özelliklerininbilinmesinin sanat eğitiminin her alanında verimliliği arttıracağını umuyorum. Art education is the method of caring and improving and all the specialities of allattitudes like conscious, intelligence and creativity.When focused on child?s art education, the result will be the use of human and society.Because art educations is a system of education that develop students aestheticsensitivity, provide to indentify their own potency and pictorial realities and increasetheir mental potency and creativity.Art education improvement in child progress step by step like in physical and mentalimprovement. These improvement degrees are formed organically from simple tocomplex easy to diffucult around physical and mental improvement degrees.According to the though (ideas) below, the aim of this study is to try to evaluate theusage of figure in for 4 -12 age group students pictures in order to see the pictorialimprovement from the point of view the figures features in the place and elements andthe colour, stain and linear usage.I hope that evalvate in for 4 -12 age group students? pictures the usage of figures, thespecialities of figures between places and elements, colour, stain and linear usage whichare rescarched in 2006-2007 school year in primary school which are related toMinistery of Education will be useful for art education.
Collections