Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 47
-
5-8. sınıf fen bilimleri ders kitaplarının etkinlikler temelinde eleştirel düşünme standartları bakımından incelenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Fen öğretim programında; araştırmacı kimliğinin, düşünme becerilerinin ve bilimsel süreç becerilerinin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. Düşünme becerileri içerisinde yer alan eleştirel düşünme becerisi, yapısal ... -
6., 7. ve 8. sınıf fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının ve değerlendirme sorularının incelenmesi: Solo taksonomisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan kazanımların ve ders kitabında yer alan değerlendirme sorularının SOLO Taksonomisi'ne göre analizi ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışma, doküman ... -
A comparative study on public and private secondary school students` foreign language anxiety: Students` and teachers` perceptions
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-29)Bu çalışma ortaokul öğrenci ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını araştırmaktadır. Aynı zamanda, bu çalışmanın amacı, devlet ve özel orta okulda okuyan öğrencilerin yabancı dil kaygılarını karşılaştırmaktır. ... -
Akademisyen dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-16)Çalışmanın amacı; akademisyenlerin dijitalleşme derecelerini belirlemek için ölçek geliştirmektir. Çalışmada dijitalleşme derecesinin belirlenmesi kısmında teknolojinin eğitimde kullanımı, teknoloji ve mesleki gelişim, ... -
An investigation of knowledge, attitudes, practices and professional training needs of Turkish EFL teachers for teaching intercultural communicative competence
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde dünyanın birçok kesiminde ortak bir dil olarak İngiliz dilinin oynadığı rol, yabancı dil olarak İngilizce eğitimine uluslararası ve kültürlerarası bir boyut getirmiştir. Bu bağlamda, yabancı dil olarak İngilizce ... -
Argümantasyon yönteminin `Genetik kopyalama` ünitesinde fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-02)İçinde bulunduğumuz yüzyılda genetik mühendisliği, biyoteknolojik çalışmalar gibi yaşamımızda yer alan birçok gelişme meydana gelmiştir. Bu gelişmelerin hızla hayatımıza girmesiyle öğretim programlarında yer alan konular ... -
Assessment preferences and test anxieties of foreign and Turkish university students in English preparatory classes
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfındaki öğrencilerin değerlendirme tercihlerini ve test kaygılarını araştırmak ve bu iki bağımlı değişken arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Ayrıca bu çalışmada ... -
Bilgisayar destekli öğretim yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi konusunda akademik başarısına etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)Bu tez çalışması, mevcut öğretim programıyla uyumlu yöntemler ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisi üzerine odaklanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Isparta ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Bir Delphi çalışması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi toplumuna geçiş sürecinde bilginin üretilmesi, paylaşılması, elde edilmesinde kullanılan yöntemler değişmektedir. Bu değişimle birlikte bilişim teknolojileri eğitim ortamlarında daha fazla kullanılmaya başlanmıştır. ... -
English language teachers` and learners` perceptions concerning assessment and evaluation processes in EFL classrooms at Turkish science and arts centers
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı, Türk Bilim ve Sanat Merkezlerindeki İngilizce öğretmenlerinin ve bu merkezlerde İngilizce derslerine katılan öğrencilerin İngilizce dersinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin algılarını ... -
English language teachers` views on teaching and assessment of writing skills at secondary school level
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin derslerinde yazma becerilerini öğretmek için kullandıkları teknikler hakkındaki görüşlerini incelemektir. Ayrıca, bu çalışma ortaokul düzeyindeki öğrencilerin yazma becerilerini ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarının tespit edilmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırma, Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilimlerinde kullandıkları bellek destekleyici ipuçlarını tespit etmek ve fen bilimlerinde kullanılan bütün bellek destekleyici ipuçlarını bir araya getirmek amacıyla ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlığı ve alan bilgisi yeterliliklerinin karşılaştırılması: SDÜ-MAKÜ örneği
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Çağımızın gerektirdiği koşullara ve sürekli gelişen teknolojilere uyum sağlayabilmek için bireylerin eğitimi önemli bir durum haline gelmiştir. Eğitimin kalitesini arttırabilmenin bir koşulu da öğretmenlerin kalitesini ... -
Fen dersleri (fizik, kimya ve biyoloji) öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji farkındalık düzeylerinin incelenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde, artan enerji talebi ve fosil yakıtların (kömür, petrol ve gaz) sebep olduğu artan çevre sorunları sebebiyle yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ilgi artmıştır. Bilim insanları fosil yakıtların yerini alabilecek, ... -
Fen eğitiminde probleme dayalı öğretim yönteminin tutum ve başarıya etkisi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Geçmişten günümüze toplumsal yaşam hızlıca değişmektedir. Bu paralellikte eğitim dedeğişime ayak uydurmaktadır. Ülkemizde fen eğitimi de değişiklere uyum sağlayarakkendini yenilemektedir. Bu doğrultuda MEB de 2005, 2013 ... -
Fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının nanoteknoloji ilgi ve farkındalık algılarının arastırılması
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Nanoteknoloji tüm dünyada hızla yayılmakta ve bütün alandaki gelişmeleri kapsamaktadır. Günümüzde nanoteknolojinin ülkelerin kalkınmasında ne denli büyük bir öneme sahip olduğu toplumlar tarafından bilinen kuşkusuz bir ... -
Foreign language examination (FLE) test takers` foreign language learning attitude, motivation and test anxiety in Turkey
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı yabancı dil sınavına giren veya girecek olan kişilerin yabancı dile karşı tutumları, motivasyonları ve yabancı dil sınavıyla ilgili sınav kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Türkiye'de ... -
Görme engelliler ortaokullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerine göre fen bilimleri dersi kazanımlarının gerçekleşebilme durumunun belirlenmesi
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Fen bilimleri dersi çocuğun dünyayı ve yaşadığı ortamı daha iyi anlamasını, neden sonuç ilişkisi kurmasını, zihinsel süreçleri kullanarak yeni bilgiler üretebilmesini sağladığı için, tüm öğrencilere öğretilmesi oldukça ... -
Item analysis of multiple choice final exam of noncompulsory preparatory students: A study at a state university
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Bu çalışmanın amacı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde (MAKU) isteğe bağlı hazırlıkokuyan 210 öğrenciye uygulanan çoktan seçmeli final sınavlarını incelemektir. Buçalışma sınavları özellikle çoktan seçmeli soruların üç ... -
İlkokulda kodlama eğitimi: Sınıf öğretmenleri örneği
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-30)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, girdikleri sınıf düzeylerine göre gerçekleştirdikleri kodlama eğitimi ve uygulama sürecini derinlemesine incelemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin ...