İlkokulda kodlama eğitimi: Sınıf öğretmenleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, girdikleri sınıf düzeylerine göre gerçekleştirdikleri kodlama eğitimi ve uygulama sürecini derinlemesine incelemektir. Bu doğrultuda öğretmenlerin görüşleri, yaşadıkları deneyimler incelenmiştir. Bu amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Isparta merkezde bulunan 57 sınıf öğretmenine, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar hizmet içi kursu kapsamında, 10 saatlik kodlama eğitimi verilmiştir. Bu eğitim sonrasında sınıf öğretmenlerine verilen kodlama eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak için anket uygulanmıştır. Kodlama eğitiminden üç ay sonra yapılan görüşmelerde 13 sınıf öğretmeninin kodlama eğitimi verdiği görülmüştür. Kodlama eğitimi veren 13 sınıf öğretmeni ve çeşitli nedenlerden dolayı kodlama eğitimi veremeyen 10 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılarak veriler elde edilmiştir. Çalışmada sınıflarında kodlama eğitimi veren öğretmenlerin gerçekleştirdikleri kodlama eğitimi ve uygulama süreci derinlemesine incelenmiş, sınıflarında kodlama eğitimi veremeyen sınıf öğretmenlerinin kodlama eğitimi vermeme nedenleri ortaya koyulmuştur. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenleri kodlama eğitiminin bilgi-işlemsel düşünme becerisinin kazandırılmasında etkili bir araç olduğunu, kodlama eğitimi verme sürecinde desteğe ihtiyaç duyduklarını, kodlama eğitiminin bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin 1. sınıf okuttukları için okuma-yazma etkinliklerinden zaman ayıramamaları, sınıflarında mülteci öğrencilerin bulunması ve bu öğrencilerin Türkçeyi yeterli kullanamamaları, daha fazla eğitime ihtiyaç duymaları kodlama eğitimi vermeme nedenleri olarak belirttikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni, Bilgi işlemsel düşünme becerisi, Kodlama eğitimi, Durum çalışması The aim of this study is to examine the coding education and the application process of the class teachers according to the class levels they entered in the 2017-2018 academic year. In this direction, teachers' opinions and experiences have been examined. For this purpose, 57 class teachers in Isparta city center have been given 10 hour coding training within the framework of New Approaches in Education in-service course in the 2017-2018 academic year. After this training, a questionnaire has been applied in order to present the class teachers' opinions about coding education applied. It has been seen that 13 classroom teachers gave coding training according to the interviews held three months after the coding training. Data has been obtained by using semi structured interview technique from 13 class teachers providing coding training and 10 class teachers who could not provide coding training due to various reasons. In this study, the coding education and application process of the teachers who provide coding education in their class have been examined in depth and the reasons of the class teachers who could not provide coding education in their class for not giving coding education have been revealed. As a result of this study, class teachers have stated that coding education is an effective tool for gaining information-processing thinking skills, that they need support in the coding training process and that coding education should be given by information technology teachers. As the reason for not giving coding education, the class teachers have stated that they cannot have time for it due to reading-writing activities because they teach 1st grade, that there are refugee students in theirclassrooms and these students cannot use Turkish sufficiently and that they need more education.Keywords: Class teacher, Computational thinking skills, Coding education, Case study
Collections