Fen eğitiminde probleme dayalı öğretim yönteminin tutum ve başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten günümüze toplumsal yaşam hızlıca değişmektedir. Bu paralellikte eğitim dedeğişime ayak uydurmaktadır. Ülkemizde fen eğitimi de değişiklere uyum sağlayarakkendini yenilemektedir. Bu doğrultuda MEB de 2005, 2013 ve 2017 yıllarında yaptığıdeğişim çalışmalarıyla fen eğitimi müfredatında değişikliğe gitmiştir. Bu değişiklikleöğrenci merkezli öğrenmeye geçilmiş olup öğrenci merkezli öğretim tekniklerikullanılarak öğrencilerin daha iyi öğrenmeleri hedeflenmektedir. Bu çalışmanın amacıfen ve teknoloji derslerinin işleyişinde probleme dayalı öğretim yönteminin öğrencininfen bilgisine tutumu ve öğrenci başarısının öğrenmeye etkisinin araştırılmasıdır.Araştırmanın örneklemi Isparta il merkezinde bulunan devlet ortaokulundan seçilmiş7.sınıftaki 42 öğrenciden oluşmaktadır. 7.sınıf konusu olan 'İnsan ve Çevre' ünitesideney grubuna PDÖ yöntemi kullanılarak dört hafta boyunca, kontrol grubuna iseöğretim programına uygun anlatım yöntemiyle ders işlenmiştir. Öğrencilerin başarıdüzeylerinin belirlenmesi amacıyla İnsan ve Çevre ünitesiyle ilgili başarı testikullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla hazırlanan çoktan seçmeli testingüvenirliği ITEMANN programı ile hesaplanarak güvenirlik katsayısı 0,740 olarakbelirlenmiştir. Açık uçlu sorular alanında uzman 3 kişi tarafından değerlendirilerekhazırlanmıştır. Test çoktan seçmeli 15 soru 4 seçenekli ve 12 açık uçlu sorudanoluşmaktadır. Sorular daha çok üst düzey bilişsel alan dikkate alınarak seçilmiştir.Verilerin analizi SPSS 22.00 programında bağımsız t-testi kullanılarak yapılmıştır. Eldeedilen veriler tablolaştırılarak, sunulmuş ve araştırma problemine göre yorumlanaraksonuçlar elde edilmeye çalışılmıştır.Deney grubu öğrencilerin ve kontrol grubu öğrencilerin konuları öğrenmedeki başarısıyapılan başarı testleri sonuçlarına göre tespit edilmiştir. Verilerin sonuçlarına göreivdeney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre akademik başarısonuçlarının anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerin ve kontrol grubuöğrencilerin derse karşı tutumu yapılan tutum ölçeği sonuçlarına göre tespit edilmiştir.Verilerin sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göretutum ölçeği sonuçlarının anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Social life have been changing rapidly from past to present. Education also keeps upwith this change. In our country, science education renews itself by adapting to thesechanges. The Ministry of National Education made changes in the science educationcurriculum with the changes in 2005, 2013 and 2017. With this change, studentcenteredlearning has been started and it is aimed to learn better by using studentcenteredteaching techniques. The aim of this study is to investigate the effect ofproblem based teaching method on student's attitude towards science and academicachievement. The sample of the study consisted of 42 students in 7th grade selectedfrom public secondary school in Isparta city. One of the two branches selected from the7th grade is the experimental group and the other is the control group. The 'Human andEnvironment' unit, which is the subject of the 7th grade, was taught to the experimentalgroup for four weeks by using Problem-Based Learning (PBL) method, and the controlgroup was taught in accordance with the curriculum. In order to determine theachievement levels of the students, achievement test related to `Human andEnvironment` unit was used. Open-ended questions were prepared and evaluated by 3experts. The test consists of 15 multiple-choice questions with 4 options and 12 openendedquestions. The questions were chosen by taking into consideration the higherlevel cognitive domain. Achieved data was analized with SPSS 22.00 program by t-test.The obtained data were tabulated, presented and interpreted according to the researchproblem. The success of the experimental group and the control group students inlearning the subjects was determined according to the results of the achievement tests.According to the results, the academic achievement results of the experimental groupstudents were determined significant compared to the control group students.viSignificant difference was found in favor of experimental group. The attitude of theexperimental group and the control group students towards the lesson was determinedaccording to the attitude scale results. According to the results of the data, it wasdetermined that the attitude scale results of the experimental group compared to thecontrol group were not significant.
Collections