Foreign language examination (FLE) test takers` foreign language learning attitude, motivation and test anxiety in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yabancı dil sınavına giren veya girecek olan kişilerin yabancı dile karşı tutumları, motivasyonları ve yabancı dil sınavıyla ilgili sınav kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Türkiye'de Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından uygulanan sınavları inceleyen tez çalışmaları yapılmış, fakat bu çalışmalar yalnızca sorular ve soru çeşitleri üzerinde odaklanmışlardır. Öte yandan bu sınavlara ilişkin yabancı dil motivasyonu, tutumu ve sınav kaygısını inceleyen bir teze alanda rastlanmamıştır. Bu nedenle, bu çalışma yabancı dil öğreniminde motivasyon, tutum ve yabancı dil sınavı kaygısına etki eden diğer faktörleri inceleyerek alana katkı sağlayacaktır. Deneysel araştırma desenine sahip bu çalışma Türkiye'nin çeşitli yerlerinden katılan 172 mezun kişi üzerinde yapılmış olup, bu kişiler ya halen bir lisansüstü çalışma sürdürmekte olan ya da daha önce lisansüstü çalışmalarını tamamlamış kişiler arasından seçilmiştir. Tek yönlü ANOVA, Bağımsız Değişkenler T-Testi, Korelasyon ve Frekans analizleri yapılmıştır. Sonuçlar göstermektedir ki cinsiyet ve yabancı dil sınavından alınan en yüksek puan gibi bağımsız değişkenlerin tutum, motivasyon ve sınav kaygısı üzerinde önemli ölçüde ektili oldukları saptanmıştır. Öte yandan, diğer bir bağımsız değişken yaşın bağımlı değişkenler üzerine hafif bir etkiye sahip olduğu görülürken, sınava girme sıklığı, ya da katılımcıların çalışma alanları gibi bağımsız değişkenlerin bağımsız değişkenler üzerinde hiçbir yordayıcı özelliğe sahip olmadıkları bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Öğrenme, Tutum, Motivasyon, Sınav Kaygısı The aim of this research is to investigate the relationship between foreign language examination test takers' foreign language learning attitude, motivation and their test anxiety. There are several research papers studying the questions and question types in Foreign Language Exams offered by Turkish Republic Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM) in Turkey, but there is no study which focuses on the effect of language motivation, attitude and test anxiety on each other. Therefore, this study will contribute to the field by investigating the other factors that affect motivation, attitude and test anxiety in foreign language learning. This study has experimental research design, and included 172 graduate level participants who have pursued or still pursuing an undergraduate study from all over Turkey. One-Way ANOVA, Independent Samples T-Test, Correlation and Frequency analyses were done. The results reveal that while some independent variables such as gender and highest scores obtained from FLE were observed as having major effects on attitude, motivation and test anxiety, the independent variable age was found to have minor effects, and the independent variables test-taking frequency and test-takers' fields of study were found have no significant effect on these dependent variables.Keywords: Foreign Language Learning, Attitude, Motivation, Test Anxiety.
Collections