Assessment preferences and test anxieties of foreign and Turkish university students in English preparatory classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfındaki öğrencilerin değerlendirme tercihlerini ve test kaygılarını araştırmak ve bu iki bağımlı değişken arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin değerlendirme tercihlerinde ve test kaygılarında cinsiyet ve ülke bakımından anlamlı bir fark olup olmadığını bulmak ve eğer fark varsa nedenlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışmaya eğitimlerini İngilizce olarak tamamlayacak olan 147 tane üiversite öğrencisi katılmıştır. Bu çalışma çok kültürlü bir ortamda yapılması ve Türk literatüründe öğrencilerin değerlendirme tercihlerini araştıran kısıtlı sayıda araştırma olması bakımından alana katkı sağlayacaktır. Bu çalışmada nitel ve nicel verileri birleştiren karma araştırma yöntemi kullanlmıştır. Veriler iki adet envanter ve ikili görüşmelerle elde edilmiştir. Verileri analiz etmek için Bağımsız Değişkenler T-testi ve içerik analizi kullanılmıştır. Sonuçlar İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin değerlendirme tercihleriyle ilgili ayrıntılı bir rapor niteliğindedir. Bu çalışmada öğrencilerin değerlendirme tercihlerinin cinsiyet ve milliyete göre anlamlı farklar gösterdiği ortaya konmuştur. Sonuçlara göre erkekler karmaşık soru tiplerini kızlara göre daha çok tercih ederken, kızlar daha kolay soru tiplerini tercih etmektedir. Ayrıca bu çalışmada Türk ve yabancı öğrencilerin değerlendirme tipi tercihlerinde, sınav okuma ve raporlandırma tercihlerinde ve genel test kaygılarında anlamlı farklar olduğu ortaya konulmuştur. This study aims to determine English preparatory class students' assessment preferences and test anxieties and whether there is a relationship between these two dependent variables or not. It also aims to see whether or not there is a significant difference between genders and nationalities in terms of assessment preferences and test anxiety, and also to learn the reasons behind these differences if there are any. 147 university students who will study in English-medium departments at a private university participated in this study. As there are not many studies on assessment preferences and very few in the Turkish literature, this study will contribute to the literature with its multicultural scope. In this study, a mixed method was adopted that integrated quantitative and qualitative data, which were collected through two inventories and one interview. Data were analyzed with Independent Samples T-test results and content analysis. The results present a detailed report of students' assessment preferences and also reveal that there are significant differences regarding independent variables; gender and nationality. It has been found that while male students prefer to be assessed with complex items, females prefer simpler items. The results have also shown that there is a significant difference in Turkish and foreign students assessment type preferences, grading & reporting preferences, and general test taking anxieties.
Collections