Akademisyen dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı; akademisyenlerin dijitalleşme derecelerini belirlemek için ölçek geliştirmektir. Çalışmada dijitalleşme derecesinin belirlenmesi kısmında teknolojinin eğitimde kullanımı, teknoloji ve mesleki gelişim, sosyal yaşamda teknoloji kullanımı olarak üç boyut altında ve demografik değişkenler arasındaki ilişkiler ile incelemeler yapılmıştır. Amaca yönelik 2017-2018 eğitim–öğretim yılı sürecinde Süleyman Demirel Üniversitesinde görev yapan akademisyenlere uygulama yapılmıştır. Çalışmalar sonucunda akademisyenlerin çalıştığı alana, mezuniyet durumuna, sahip olunan unvana, bilgisayar kullanım oranlarında farklılaşmalar gözlenmiştir. Bu çalışma akademisyenlerin ve akademisyen adaylarından teknoloji kullanımını amaca ve eğitime yönelik kullanmak isteyenlerin yönlendirilmesinde yardımcı olarak kullanılabilir. The aim of the work is to improve the scale to determine the degree of digitization of the academicians. In the determination of the degree of digitization in the study, the use of technology in education, technology and professional development, and the use of technology in social life are examined under the three dimensions and relations between demographic variables. The aim was implemented in 2017-2018 academic year for academicians working at Suleyman Demirel University. As a result of the studies, there is differences of the academicians, the field they worked in, the degree of graduation, the titles, and computer usage. This study can be used as an aid to guide academicians and academicians who want to use technology for educational purposes.
Collections