A comparative study on public and private secondary school students` foreign language anxiety: Students` and teachers` perceptions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokul öğrenci ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını araştırmaktadır. Aynı zamanda, bu çalışmanın amacı, devlet ve özel orta okulda okuyan öğrencilerin yabancı dil kaygılarını karşılaştırmaktır. Cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi demografik ögelerin, yabancı dil kaygısında bir etkisinin olup olmadığı da araştırma kapsamında incelenmektedir. Araştırmanın örneklemi, Türkiye'nin Sakarya ilinde bir özel ve bir devlet okulunda öğrenim gören rastgele seçilmiş 379 ortaokul öğrencisinden ve 9 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Öğrenciler için bir ölçek, öğretmenler için açık ve kapalı uçlu sorular içeren bir anket olmak üzere araştırma verileri iki araştırma aracıyla toplanmıştır. Sayısal veriler betimsel ve çıkarımsal istatistik yöntemleri uygulanırken, niteliksel veriler için ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, devlet okulunda okuyan öğrencilerin orta derecede yabancı dil öğrenme kaygısı hissettiklerini, özel okul öğrencilerinin ise düşük düzeyde kaygı hissettiklerini ortaya koymuştur. Araştırma bulgularına göre, bu iki okul öğrencilerinin kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Her iki okulda da kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha kaygılıdır, ancak cinsiyet grupları arasındaki fark özel okulda anlamlı bulunmuştur. Araştırmada, sınıf seviyesi kaygıyı belirlemede belirgin faktör olarak tanımlanmamıştır, ancak her iki okulda da 8. sınıf öğrencileri en kaygılı grup olarak belirlenmiştir. Öğretmenler söz konusu olduğunda, öğretmenlerin öğrencilerinin kaygı seviyelerinin farkında oldukları ve öğrenci durumlarına göre eğitimsel uygulamalarını uyarlamalarının yanı sıra, öğrenci kaygılarını azaltmak için faydalı stratejiler kullandıkları görülmüştür. Ancak, araştırma bulgularına göre, öğrenci ve öğretmen algıları arasında test kaygısı alanında bir uyuşmazlık tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yabancı dil kaygısı, Yabancı dil öğrenimi, Öğrenci algıları, Öğretmen algıları This study examines secondary school students' and their teachers' perceptions of foreign language anxiety. Also, the current study aims to compare public and private secondary school students' foreign language anxiety level. Demographic variables such as gender and grades were also investigated to reveal whether they were acting as provoking or easing factors for foreign language anxiety among students. The sample group of this study consisted of 379 secondary school students chosen randomly and 9 English language teachers from public and private secondary schools in Sakarya province, Turkey. The data were collected through two measurement tools, a scale for students and a questionnaire for teachers, which included open and close-ended questions. The quantitative data were analyzed through descriptive and inferential statistics, and for the qualitative data analysis, content analysis was conducted. The findings of the research revealed that public school students experience moderate level of foreign language anxiety, while private school students experience low level of foreign language anxiety. The findings of current study demonstrate that there is a meaningful difference between public and private school students in terms of their foreign language anxiety. In both schools, females were more anxious than males; however, the difference between two gender groups was significant in private school. Grade was not a predicting factor for foreign language anxiety in the current study. However, in both schools, 8th graders are the most anxious group of all. As for the teachers, they were well aware of their students' anxieties, and they implemented useful strategies for decreasing this anxiety. Also, they adapted their pedagogical instructions in order to reduce their students' foreign language anxiety. However, research findings demonstrated that there was a discrepancy between teachers' and students' perceptions in terms of test anxiety. Keywords: Foreign language anxiety, Foreign language learning, Student perceptions, Teacher perceptions.
Collections