Bilgisayar destekli öğretim yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi konusunda akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, mevcut öğretim programıyla uyumlu yöntemler ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisi üzerine odaklanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Isparta ili, Uluborlu ilçesinde bir devlet ortaokulunda bulunan 7. Sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Çalışmamız kontrol grubu (25 öğrenci) ve deney grubu (23 öğrenci) olmak üzere toplam 48 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma konusu olarak 7.sınıf fen bilgisi dersi müfredatındaki `elektrik enerjisi'' ünitesi dört hafta süreyle işlenmiştir. Önce her iki gruba ön test yapılmış ve dört hafta sonunda da son test yapılmıştır. Deney grubuna bilgisayar destekli öğretim kapsamında akıllı tahta aracılığı ile animasyon, video gibi materyallerle öğretim etkinliği yapılmıştır. Kontrol grubuna ise mevcut öğretim programıyla uyumlu olarak `elektrik enerjisi` konusu anlatılmıştır. Çalışmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi uygulanmış ve fen bilgisi başarı testi ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler bağımsız gruplar t testi ve ANCOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin mevcut öğretim programına göre akademik başarı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. This thesis focuses on the effects of student success how to affected by actively used teaching methods and computer aided teaching methods. This study for thesis was came along with the seventh grade students of public school in Uluborlu, Isparta in the second term of 2017-2018 academic year. 48 secondary school students, 25 students of experimental group and 23 students of control group, took part in the current study. Electrical energy issue in the seventh grade's lesson book was chosen as a research subject and this subject had been studied over during the science lessons for four weeks. First of all, both of the groups took a pre-test and after four weeks, these group took a post-test. For experimental group's students, some computer aided teaching methods such as animations and videos using smart boards were used during the lessons. For control group's students, electrical energy issue was studied with using actively used teaching method. In this survey, semi-experimental research method with pre-test and post-test control group was used and inputs were collected by making science lesson achievement test. Collected inputs were analyzed by independent group test and ANCOVA. According to research's result, we can say that computer aided teaching method had more meaningful effect on academic success than actively used traditional method.
Collections