TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 98
-
5E Öğrenme Modeli uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına, ekolojik ayak izi farkındalıklarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada 5E öğretim modeli uygulamalarının 8. sınıf öğrencilerin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesinde akademik başarılarına, sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına ve ekolojik ayak izi farkındalıklarına ... -
Fen eğitiminde biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına olan etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem esas alınarak yürütülmüştür. Nicel boyutta ön-test ... -
Matematik öğretmenlerinin özel derse bakış açısı ve çıkarımları
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Matematik, öğrencilerin özel ders almayı en fazla talep ettiği derstir. Bu çalışma matematik öğretmenlerinin özel derse bakış açısını ve çıkarımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma grubu Sivas, Ankara, İstanbul ... -
Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyona etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyonlarına etkisini Meta-analiz yöntemi kullanarak genel etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu hesaplama çalışmalarında, ... -
Argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin 8.sınıf `basit makineler` konusunun öğretimine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan `Basit Makineler` konusunun öğretiminde kullanılan ve argümantasyon ile desteklenen probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik ... -
Fen bilimleri dersinde öğrencilerin sınıf-içi değerlendirme ortamı algıları ile öz-düzenlemeli öğrenme stratejileri ve üstbilişe yönelimli sınıf ortamı algıları ilişkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki sınıf-içi değerlendirme ortamı algıları ile kullanılan öz-düzenlemeli öğrenme stratejileri ve üstbilişe yönelimli sınıf ortamı algıları arasındaki ... -
Öğrencilerin basamak değeri kavramı anlayışlarına ilişkin öğretmen bilgisinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Öğretmen bilgisinin önemli boyutlarından biri öğrenciyi tanıma bilgisidir. Öğrenciyi tanıma bilgisi öğrencinin konu veya kavram ile ilgili öğrenme zorluklarını içine almaktadır. Bu çalışmada ilk ve ortaokul matematiğinde ... -
8. sınıf türkçe ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitim bireyin doğumuyla başlayıp yaşam boyu devam eden süreci kapsamaktadır. Eğitimin amacı millî, manevi, insani değerleri özümseyen, iyi ahlak sahibi olan, vatanına ve milletine faydalı, çevresine karşı duyarlı, sağlıklı ... -
Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde doğal afetlerin hareketli infografikler ile öğretiminin öğrenci başarısına ve dersin tutumuna etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaokul 5. sınıf Sosyal bilgiler dersinde ` İnsanlar, Yerler ve Çevreler` öğrenme alanı `Yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular.` ve `Doğal afetlerin toplum ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihsel empati algısı ve tarihsel empatinin öğretimde kullanılmasına ilişkin görüş ve değerlendirmeleri
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında öğrencilere kazandırılması beklenen becerilerden birisi tarihsel empatidir. Tarihsel empati, geçmişte yaşamış insanların eylemlerini o dönemin bakış açısıyla anlamaya çalışmaktır. ... -
Öğretmenlerin özerklik algılarının ve eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, özerklik algıları ile program okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, okul kademesi, kıdem ve eğitim durumu açısından incelenmesi, program okuryazarlık düzeylerinin ... -
Sivas il merkezinde bulunan bir okulun okul yönetimi bağlamında incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-05)Bu araştırmanın amacı Sivas il merkezinde bulunan bir okulun okuldaki yönetim faaliyetleri bakımından, bir okul yöneticisinin yaşam boyu edindiği deneyimlerin okul yönetimine olan etkisini gözlemlemek, okul yöneticisinin ... -
SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-17)Daha sonra doldurulacaktır. -
Ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematik odaklı epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-17)Bu çalışmanın amacı; ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin epistemolojik inanç düzeylerinin cinsiyet, sınıf, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlük okul ... -
Ortaöğretim öğrencilerinde sosyal dışlanmanın, arkadaşlık kalitesi ve sahte kimlik açısından incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu araştırma, ergenlikte arkadaşlık kalitesinin sahte kimlik ve sosyal dışlanmaile ilişkisi ortaya çıkarmayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır.Araştırma yöntemi nicel, araştırma deseni ise yordayıcı korelasyonel ... -
İlk ve ortaöğretim de görsel sanatlar dersi`nin yeterliği
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Görsel sanatlar eğitimi, resim, heykel, grafik sanatlar, moda tasarımı, mimarlık, grafik tasarımı gibi bölümlerle eğitim sistemimiz içerisinde bütün aşamalarında bulunmaktadır. Görsel sanatlar eğitimi ile bireylerin materyal ... -
2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)BAY, Elif, 2002-2015 Yılları Arasındaki Tarih Eğitimi-Öğretimi Alanında YapılanLisansüstü Tezlerin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Sivas, 2018. Bu araştırmanın amacı, 2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimialanında ... -
Biliş üstü yönlendirmelerle zenginleştirilmiş açık uçlu deneylerin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına,biliş üstü becerilerine ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)ÖZETÖZÇELİK Pınar. Biliş Üstü Yönlendirmelerle Zenginleştirilmiş Açık Uçlu Deneylerin 6.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Biliş Üstü Becerilerine ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, ... -
Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğretimin etkililiği: Meta-analiz çalışması
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Araştırmanın amacı Türkiye'de 2007-2018 yılları arasında yapılan fen derslerinde Argümantasyon Temelli Öğretim (ATÖ) kullanan çalışmaların bulgularını meta-analiz yoluyla birleştirerek akademik başarı, bilimin doğası, ... -
Sosyal bilgiler dersine ilişkin interaktif hikayeler ve bütünleşik ünite hikâyelerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-12)Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin örneklem alındığı bu çalışmada dijital platformda sunulan interaktif ve bütünleşik ünite hikayelerinin öğrenme alanında verilen konuları ve kazanımları macera duygusu içinde aktarması ...