Sosyal bilgiler dersine ilişkin interaktif hikayeler ve bütünleşik ünite hikâyelerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin örneklem alındığı bu çalışmada dijital platformda sunulan interaktif ve bütünleşik ünite hikayelerinin öğrenme alanında verilen konuları ve kazanımları macera duygusu içinde aktarması amaçlanmıştır. Solomon dört grup modeline göre tasarımlanan çalışmada öntest, deney bir ve kontrol bir gruplarına uygulanırken son test bütün gruplara uygulanmıştır. Deney grupları ile kontrol grupları arasında kazanımlara ulaşma bakımından anlamlı bir farklılık olup olmadığı sorgulanmış, ilgili öğrenme alanındaki kazanımlara ulaşmada bütünleşik hikâyelerin etkili olup olmadığını araştırmak hedeflenmiştir. Araştırmada tam deneysel desen olan Solomon dört grup modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sivas ilinde öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu ise Merkez ilçede 2019-2020 eğitim- öğretim yılında Lütfü Abay ve Özel idare ortaokullarında öğrenim gören 6 sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bilimsellik ölçeği kullanılarak elde edilen verilere göre deney ve kontrol gruplarının son test puanlarında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Sonuca göre bütünleşik hikayelerin öğrenme alanının kazanımlarına erişmede geleneksel yöntemlere göre daha etkili olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Hikayelerle Öğretim, Dijital Hikaye, İnteraktif ve Bütünleşik Hikaye, Öğrenme Alanı In this study, which is a sample of 6th grade students, it is aimed that the interactive and integrated unit stories presented on the digital platform will convey the subjects and gains given in the field of learning in a sense of adventure. In the study, which was designed according to the Solomon four group model, the pretest, experimental one and control groups were applied, and the final test was applied to all groups. It has been questioned whether there is a significant difference between the experimental groups and the control groups in terms of achieving gains, and it is aimed to investigate whether the integrated stories are effective in achieving the gains in the related learning area.Solomon four group model which is a full experimental design was used in the study. The population of the study consists of 6th grade students studying in Sivas. The study group consists of sixth grade students studying at Lütfü Abay and Private Secondary Schools in the central district in the 2019-2020 academic year.According to the data obtained using the scientific scale, a significant difference was found in the post-test scores of the experimental and control groups in favor of the experimental group. As a result, it is seen that integrated stories are more effective than traditional methods in achieving the gains of learning area.Keywords: Social Studies, Teaching with Stories, Digital Story, Interactive and Integrated Story, Learning Area
Collections