İlk ve ortaöğretim de görsel sanatlar dersi`nin yeterliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel sanatlar eğitimi, resim, heykel, grafik sanatlar, moda tasarımı, mimarlık, grafik tasarımı gibi bölümlerle eğitim sistemimiz içerisinde bütün aşamalarında bulunmaktadır. Görsel sanatlar eğitimi ile bireylerin materyal üzerinden düşünme ve bu düşünceler ile yeni çıkarımlar yapma becerisi kazandırılmaktadır. Birey kendi kendine yeterli hale gelerek, diğer derslere daha hazır olmakta, iç dünyası zenginleşmekte, yaratıcılığı ön plana çıkmaktadır. Kendi kendine karar vererek, karşılaştığı konularda yeni çıkarımlar yapabilmektedir. Öğrencinin görsel zekası gelişmekte, öğrenci gördüğünü yorumlayabilir hale gelmektedir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Görsel Sanatlar Eğitim Programında belirlenmiş olan amaç ve misyonun gerçekleştirilmesi konusunda okullarda verilen görsel sanat eğitiminin öğretmenler ve öğrenciler açısından yeterli olduğu tespit edilirken, görsel sanatlar eğitim programında bulunan öğrenci kazanımları için yeterli zaman ve dersin işlenmesi için araç gereç ve tesis yetersizliği olduğu belirlenmiştir. Mevcut eğitim programında Görsel Sanatlar dersi için ayrılan zaman, öğrenciye verilmek istenen kazanımların etkin bir şekilde verilmesinin önündeki engeldir. Mevcut ders saatinin arttırılması, görsel sanatlar dersinin işlenmesine yardımcı olacak araç gereç ve tesislerin sağlanması görsel sanatlar eğitiminin yeterlik seviyesini arttıracaktır. Visual arts training, painting, sculpture, graphic arts, fashion design, architecture, graphic design, such as with all stages in the education system. Individuals with training in Visual Arts material with these thoughts through thinking and the ability to make inferences are recycled. By becoming self-sufficient individuals, other classes are getting bigger again, creativity, inner world ready. Make up your own mind on issues faced by giving new inferences can be made. Developing student's Visual intelligence, becoming the student can interpret what he saw. According to the findings of the research Visual arts education program, its mission and the purpose given the Visual arts education in schools in realization of teachers and students is found to be sufficient in terms of Visual arts education program, the student gains enough time, and you'll have the tools and facilities for processing was determined to lack. For the course of Visual arts education program available in the allotted time, the student will be given the desired gains barriers effectively. Increase the available lessons, Visual Arts lesson will help tools and also to the provision of Visual arts education will increase the level of the qualification
Collections