Matematik öğretmenlerinin özel derse bakış açısı ve çıkarımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematik, öğrencilerin özel ders almayı en fazla talep ettiği derstir. Bu çalışma matematik öğretmenlerinin özel derse bakış açısını ve çıkarımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma grubu Sivas, Ankara, İstanbul ve Antalya il merkezinde görev yapan en az 10 yıl meslek tecrübesine sahip 23 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Bu öğretmenlerin en az 5 özel ders öğrencisi bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu nitel araştırmanın verileri içerik analizine tabi tutularak temalar elde edilmiştir. Daha sonra temalar tablolara dönüştürülerek yorumlanmış ve örneklendirilmiştir. Araştırma sonucunda özel ders veren öğretmenlerin; özel ders ile maddi kazanç, duygusal tatmin, mesleki gelişim fırsatı, sosyal çevrenin taleplerine cevap verme fırsatı, sosyal çevrenin genişlemesi ve eğitime ilişkin bakış açısının gelişmesi getirilerine ulaştıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin çalışmak istedikleri öğrenciler, özel ders verirken tercih ettiği yerler belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin, velilerin özel ders alma / aldırma ve özel dersi sonlandırma nedenleri ele alınmıştır. Öğretmenlere göre özel dersin örgün eğitimden üstün olduğu noktalar ortaya konmuştur. Özel derse dair yasal düzenlemeleri yapılarak resmi statüye kavuşturulması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Özel Ders, Gölge Eğitim, Destekleyici Eğitim, Birebir Özel Ders, Matematik Öğretmeni Mathematics is the subject that students most demand to take as private tutoring. This study aims to reveal the point of view and inferences of mathematics teachers about private tutoring. The working group consists of 23 secondary school teachers with at least 10 years of professional experience working in Sivas, Ankara, Istanbul and Antalya city centers. These teachers have at least 5 private tutoring students. A semi-structured interview form was used as a data collection tool in the research. The data of this qualitative research were subjected to content analysis and themes were obtained. Then the themes were transformed into tables, interpreted and exemplified.As a result of the research, teachers giving private tutoring; It has been determined that with private tutoring, they have achieved financial gain, emotional satisfaction, professional development opportunity, opportunity to respond to the demands of their social environment, expansion of the social environment and development of the perspective on education. The students they want to work with and the places they prefer while giving private tutoring were determined. In the research, the reasons for students and parents to take private tutoring and to finish private tutoring were discussed. According to the teachers, the points where private tutoring is superior to formal education have been revealed. It is suggested that private lessons should be given an official status by making legal arrangements.Key Words: Private Tutoring, shadow education, Supportive Education, One-to-One Private Lesson, Math Teacher
Collections