Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğretimin etkililiği: Meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Türkiye'de 2007-2018 yılları arasında yapılan fen derslerinde Argümantasyon Temelli Öğretim (ATÖ) kullanan çalışmaların bulgularını meta-analiz yoluyla birleştirerek akademik başarı, bilimin doğası, tutum ve kavramsal anlama değişkenlerine etkisini incelemektir.Bu doğrultuda Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi'nde erişim izni olan bütün tezler taranarak ATÖ' nün kullanıldığı çalışmalar arasından Fen Bilimleri (Fen Bilgisi ve Fen ve Teknoloji), Biyoloji, Kimya ve Fizik alanlarında yapılan çalışmalar incelenmiş ve gerekli kriterleri bulunduran 48 çalışma araştırma kapmasına alınmıştır. Bu çalışmalardan; 49 karşılaştırma akademik başarı, 19 karşılaştırma kavramsal anlama, 17 karşılaştırma tutum ve 11 karşılaştırma bilimin doğası anlayışı için toplamda 96 karşılaştırma meta-analize dâhil edilmiştir. Akademik başarı değişkeni genel etkinin yanı sıra ders türü ve öğretim düzeyi moderatör değişken şeklinde incelenmiştir. Heterojenlik test sonuçlarına göre random modele göre Hedges's g etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Çalışmanın güvenirliğini sağlamak amacıyla çeşitli yanlılık testleri uygulanmış ve yanlılık tespit edilmemiştir. Verilerin analizinde Comprehensive Meta Analysis (CMA) programından yararlanılmıştır.Yapılan meta-analiz sonucunda elde edilen etki büyüklükleri Cohen (1988) ve Thalheimer ve Cook (2002) skalasına göre değerlendirilmiştir. ATÖ' nün Cohen (1988) ve Thalheimer ve Cook (2002) skalasına göre pozitif ve deney grupları lehine; akademik başarı üzerinde geniş, bilimin doğası anlayışı üzerine geniş, fen derslerine yönelik tutum üzerine orta ve kavramsal anlama üzerine geniş düzeyde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. The main objective of the research is to combine the findings of the studies at science courses that made between 2007-2018 in Turkey using Argumentation Based Teaching (ABT) through meta-analysis and to examine the effects of Argumentation Based Teaching on science education in variables of academic achievement, nature of science, conceptual comprehension and high level thinking skills. In this direction, all theses with access permission at Higher Education Council Theses Center were searched and studies on Science, Biology, Chemistry and Physics that were used ABT were examined and 48 studies that have necessary criteria were included study comparison. In this study; 49 academic achievement, 19 conceptual comprehension, 17 attitudes, 11 the nature of science and totally 96 comparisons were used. The academic achievement variable was examined as a moderator variable in terms of course type and teaching level as well as general effect. According to the heterogeneity test results, Hedges's G effect size was calculated according to random model. In order to ensure the reliability of the study, various publication bias tests were performed and no publication bias was detected. Comprehensive Meta Analysis (CMA) program was used to analyze the data.The effect sizes obtained as a result of the meta-analysis were evaluated according to Cohen (1988) and Thalheimer ve Cook (2002) scale. According to the Cohen (1988) and Thalheimer ve Cook (2002) scale of ABT positive and in favor of experimental groups; It has been concluded that ABT has large impact on academic achievement, large impact on broad understanding of the nature of science, medium impact on attitude towards science courses, large impact on understanding of conceptual understanding and medium impact on high level of thinking skills.
Collections