Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyona etkisinin incelenmesi: Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyonlarına etkisini Meta-analiz yöntemi kullanarak genel etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu hesaplama çalışmalarında, akademik başarı, tutum ve motivasyon değişkenleri için fen alanı, öğretim kademesi, coğrafi bölge ve çalışma türü moderatör olarak ele alınmıştır. Gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini 2008-2022 yılları arasında bağlam temelli öğrenme üzerine yapılmış çalışmalar oluşturmaktadır. Bu kapsamda konu alanında yapılmış olan çalışmalar kodlama yapılarak derlenmiş ve bunun sonucunda akademik başarı için 23, tutum için 19 ve motivasyon için 11 çalışma Meta-analiz çalışmasına dahil edilmiştir. Etki büyüklüğünün hesaplanmasında CMA 2.0 programı kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre, bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları yönündeki etki büyüklüğü 0,928, fen bilimlerine karşı tutumları yönündeki etki büyüklüğü 0,481 ve fen bilimlerine karşı motivasyonları yönündeki etki büyüklüğü ise 0,498 bulunmuştur. Elde edilen etki büyüklükleri, ilgili literatürlerde sırasıyla `geniş düzey`, `orta düzey` ve `orta düzey` olarak yorumlanmaktadır (Cohen 1988; Thalheimer ve Cook, 2002). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısı, fene yönelik tutum ve motivasyonlarına etkisinde p<0,05 olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen tüm sonuçlara göre bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen akademik başarısına, fene yönelik tutum ve motivasyonları üzerinde anlamlı düzeyde etkiye sahip olduğu söylenebilir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalarda öğretim kademesi, coğrafi bölge, çalışma türü ve fen alanları yönünden bağlam temelli öğrenme yönteminin kullanımı öğrencilerin dersteki akademik başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. In the study, the effect of context-based learning on students' science academic success, attitudes and motivations towards science was calculated using the meta-analysis method. In the study, studies were carried out to calculate the effect size by considering the science field, teaching level, geographical region and type of study as moderators for academic achievement, attitude and motivation variables. The sample of the study consists of studies on context-based learning until 2022. In this context, studies in the subject area were compiled by coding and as a result, 23 studies for academic success, 19 studies for attitude, 11 studies for motivation were included in the Meta-analysis study. The effect sizes of the studies were calculated using the CMA 2.0 program. As a result of the analysis, the effect size of the context-based learning on the academic achievement of the students was 0.928, and the effect size on the attitudes towards science was 0.498. The effect size obtained is interpreted as `large level`, `medium level` and `medium level` in the relevant literature (Cohen 1988; Thalheimer and Cook, 2002). It was determined that the effect of context-based learning on students' science academic success, attitudes and motivations towards science was p<0.05. According to all the results obtained within the scope of the research, it can be said that context-based learning has a significant effect on students' science academic success, attitudes and motivations towards science. In the studies included in the research, it was concluded that there was no significant difference between the use of context-based learning method in terms of teaching level, geographical region, study type and science fields, and the academic success, attitudes and motivations of the students in the course.
Collections