Argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin 8.sınıf `basit makineler` konusunun öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan `Basit Makineler` konusunun öğretiminde kullanılan ve argümantasyon ile desteklenen probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada, ön test - son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sivas ili merkezde bulunan bir ortaokuldaki 8. sınıf seviyesinde 3 farklı şubede öğrenim gören toplam 45 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamındaki uygulamalar, deney gruplarının birinde (N=17) probleme dayalı öğrenme yöntemi ve diğer deney grubunda (N=13) argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yöntemi ile gerçekleştirilirken, kontrol grubundaki öğrencilerle (N=15) Milli Eğitim Bakanlığının Fen Bilimleri dersi öğretim programında yer alan ilgili fen konusu için öngördüğü kazanım odaklı mevcut öğretim programı ile toplamda üç hafta süreyle yürütülmüştür. Çalışma kapsamındaki grupların her birine, `Basit Makineler Başarı Testi (BMBT)` ve `Çocuklar için Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE)` ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde, tek yönlü ANOVA ve t-testleri kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre ise, öğrenimlerini argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yöntemi ile gerçekleştiren öğrencilerin uygulamalar öncesi ve sonrasında ilgili fen konusundaki akademik başarılarının diğer grup öğrencilerinin akademik başarılarına göre daha anlamlı bir artış gösterdiği belirlenmiştir. Çalışma kapsamında belirlenen bir diğer çalışma sonucuna göre, deney grupları ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulamalar öncesi ve sonrasında problem çözme beceri seviyelerindeki değişimlerinde deney grupları lehine anlamlı bir fark gözlemlenirken, her iki deney grubu öğrencilerinin problem çözme beceri seviyelerinin değişimlerinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir. The aim of this research is to examine the effect of the argumentation-supported problem-based learning method, which is used in teaching the topic of `Simple Machines` in the 8th grade science curriculum on students' science achievement and problem solving skills. In the study, a quasi-experimental design with pretest-posttest unequalized control group was used. The sample of the research consists of a total of 45 students studying in 3 different classes at the 8th grade level in a secondary school located in the city center of Sivas in the 2019-2020 academic year. While the implications within the scope of the study were carried out with the problem-based learning method in one of the experimental groups (N=17) and with the argumentation-supported problem-based learning method in the other experimental group (N=13), the students in the control group (N=15) were used in the Science course curriculum of the Ministry of National Education with the current acquisition-focused curriculum foreseen for the related science topic. The study was carried out for a total of three weeks. `Simple Machines Achievement Test (SMAT)` and `Problem Solving Inventory for Children (PSIC)` were applied to each of the groups within the scope of the study as pre-test and post-test. One-way ANOVA and t-tests were used in the analysis of the data obtained in the study. According to the results obtained in the study, it was determined that the academic success of the students who performed their teaching with the argumentation supported problem-based learning method before and after the implications showed a more significant increase in the academic success of the other group students. According to another study result determined within the scope of the study, a significant difference was observed in favor of the experimental groups in the changes in the problem solving skill levels of the experimental groups and the control group students before and after the implications, while no significant difference was observed in the changes in the problem solving skill levels of the students in both experimental groups.
Collections