TEZLER: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 378
-
Madde sınıflamada faktör analizi, çok boyutlu ölçekleme ve kümeleme analizlerinin karşılaştırılması
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı PISA 2012 öğrenci anketi tutum maddelerinin sınıflandırılmasında açımlayıcı faktör analizi, çok boyutlu ölçekleme ve kümeleme analizi sonuçlarını oluşan boyut sayısı ve maddelerin boyutlara dağılımı ... -
Mersin ve Riga`da ortaokul öğrencilerinin tercih ettikleri öğrenme biçim ve stillerinin farklı değişkenler açısından analizi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematik dersindeki başarının pek çok faktörden etkilendiği düşünülmektedir. Bu faktörlerden birisi de öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme stilleridir. Bu düşünceden hareketle, öğrencilerin nasıl daha iyi öğrendiğini ... -
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin algılanan problem çözme becerilerinin üstbilişsel farkındalıkları ve eleştirel düşünme eğilimleri açısından incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin algılanan problem çözme becerileri üzerine etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca üstün zekâlı ... -
İran`da ve Türkiye`de yaşayan 7-11 yaş gurubu çocuklarında korunum gelişimi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Iranda yasayan 7-11 yas grubu çocuklarla, Türkiye'de yasayan 7-11 yas grubu çocukları arasında sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu bakımından fark olup olmadığını incelemek ... -
İlkokul öğrencilerinin akademik başarılarının arttırılmasında öğretmen, okul yönetimi ve öğrenci veli görüşlerinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda akademik başarıyı arttırmak için, ilkokul öğretmenleri, ilkokul yöneticileri ve ilkokul öğrenci velilerinin akademik başarıya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2015-2016 ... -
Dokuzuncu sınıf İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf yönteminin öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, son yıllarda ülkemizde de gündeme gelmeye başlayan ters yüz sınıf yönteminin dokuzuncu sınıf İngilizce öğretiminde öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve İngilizce dersine yönelik ... -
4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programı hakkında öğretmen görüşleri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programını matematiköğretmenlerinin görüşleri ışığında değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilenölçme aracıyla yapılmış bir çalışmadır. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının öyküleyici metinlerinde tutarlılık, bağdaşıklık ve metin elementleri: Mersin Üniversitesi örneği
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Bu araştırmanın amacı, dört temel dil becerisinden bir tanesini oluşturan `yazma` becerisinin öğretiminden, görev tanımı gereği sorumlu olan Türkçe öğretmeni adaylarının, bu beceriye uygulama düzeyinde sahip olup olmadıklarına ... -
Öğretmen adaylarının mizah yaşantıları ve eğitimle ilgili görüşleri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; eğitim fakültesinde eğitim alan öğretmen adaylarının mizah yaşantılarını ve eğitim görüşlerini (liberal/muhafazakâr) farklı değişkenlere ve kültürel sermayelerine göre incelemektir. Araştırmanın evrenini ... -
Okuma türlerinin anlamlandırma süreci bağlamında karşılaştırılması
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)`Okuma Türlerinin Anlamlandırma Süreci Bağlamında Karşılaştırılması` başlığıyla yürütülen bu çalışma Mersin Üniversitesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında, Prof. Dr. Faik KANATLI danışmanlığında Nurullah KARAOĞULLARI ... -
Öğretmen adaylarının bakış açısından öğretim elemanlarının sınıf içindeki etik dışı davranışları
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu nitel çalışmanın amacı, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bakış açısından öğretim elemanlarının sınıf içinde göstermiş oldukları etik dışı davranışları ... -
Maddeleri güçlüklerine göre farklı sıralamanın birey tepkilerine etkisinin değişen madde fonksiyonuyla incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, test içerisinde yer alan maddelerin güçlük düzeylerine göre farklı şekildesıralandığı (kolaydan zora ve zordan kolaya) test formlarının verilmesinin, testte yer alan maddelerdeDeğişen Madde Fonksiyonu ... -
Öğretmenlerin eşcinsel bireylere yönelik tutumlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; Mersin Merkez ilçelerdeki (Akdeniz, Toroslar, Yenişehir, Mezitli), özel okullar, devlet okulları ve dershanelerde çalışan farklı branşlardaki öğretmenlerin; eşcinsel bireylere yönelik tutumlarının; ... -
Temel bileşenler analizi ve yapay sinir ağı modellerinin ölçek geliştirme sürecinde kullanılabilirliğinin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yapı geçerliği çalışmalarında kullanılan temel bileşenler analizi yerine bu amaçla geliştirilen yapay sinir ağı modellerinin kullanılabilir olup olmadığını tespit etmektir. Veri indirgeme amacıyla ... -
Artı değer özelliğine sahip alt testlerde eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada denk olmayan gruplarda ortak maddelere dayalı eşitleme deseninde artı değer özelliğine sahip olan alt testlerin alt test ve genişletilmiş alt test puanları kullanılarak eşitleme yöntemlerinin, örneklem ... -
Sürdürülebilirliği temel alan çevre eğitiminin ortaokul öğrencilerinin çevresel davranışlarına ve sürdürülebilir çevre tutumlarına etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sürdürülebilirliği temel alan çevre eğitiminin (STAÇE) ortaokul 7. Sınıf öğrencilerin çevresel davranışlarına, tutumlarına, çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarına, sürdürülebilir çevre tutumlarına, ... -
İlkokul ve ortaokul yöneticilerinin okullarındaki yönetsel uygulamalarının bankacı eğitim modeli çerçevesinde değerlendirilmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Paulo Freire'nin Bankacı Eğitim Modeli olarak tanımladığı geleneksel eğitim anlayışında okullar toplumda var olan ezme-ezilme ilişkisinin yeniden üretildiği kurumlardır. Bankacı Eğitim Modeli herkese kesin roller ... -
Maple programının fizik öğretiminde kullanılması: Bir ve iki boyutta hareket örneği
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-14)Günümüzde öğretmenlerin eğitim sistemindeki rolü ve görevi değişmekte olup artık tüm branşlarda özellikle de fen bilimlerinde öğretmenlerin bilgisayarları etkili ve verimli kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın ... -
Sözdebilim temalı bilimin doğası öğretiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının sözdebilim algılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, sözdebilim konularının ele alındığı bilimin doğası öğretimi uygulamasının fen bilgisi öğretmen adaylarının sözdebilim ile ilgili algılarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma ... -
Lise öğrencilerinin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin örneği)
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ve eleştirel düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde ...