Dokuzuncu sınıf İngilizce öğretiminde ters yüz sınıf yönteminin öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, son yıllarda ülkemizde de gündeme gelmeye başlayan ters yüz sınıf yönteminin dokuzuncu sınıf İngilizce öğretiminde öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, Mersin ili, Silifke ilçesindeki Taşucu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıfında okuyan toplam 46 öğrenciye yönelik yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği, İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve odak grup görüşmeleri sonucunda elde edilen nicel ve nitel verilerden oluşmaktadır. Akademik başarı, cinsiyet ve derse devam değişkenleri göz önünde bulundurularak iki sınıf seçilmiş, sınıflardan biri deney grubu, biri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda bulunan öğrencilere ters yüz sınıf yöntemi, kontrol grubunda bulunan öğrencilere geleneksel sınıf yöntemi uygulanmıştır. Uygulama 8 hafta sürmüştür. Araştırma sonucunda, deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri arasında öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşlukları ve İngilizce dersine yönelik tutumları açısından deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ters yüz sınıf yöntemi ile ilgili görüşlerini toplamak amacıyla odak grup görüşmeleri yapılan deney grubu öğrenci görüşlerine göre, ters yüz sınıf yönteminin öğrencilerin öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına olumlu yönde katkısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to examine the effects of the flipped classroom approach on students' self- directed learning readiness and attitudes towards English lesson in 9th grade English language teaching. This is a quasi-experimental study that was directed towards a total of 46 9th grade students studying in Taşucu Vocational and Technical Anatolian High School in Silifke, Mersin. The research data consists of data obtained from the Self - Directed Learning Readiness Scale, the Attitude Towards English Lessons Scale, and the qualitative-quantitative data received from focus group discussions. By taking the academic success, gender and class attendance variables into consideration, two classes were chosen. One was determined as the experimental group, and the other as the control group. The flipped classroom approach was used for the students in the experimental group while the traditional approach was used for the control group. The experiment lasted for 8 weeks. As a result of the study, a significant difference was found between the experimental group and control group in terms of Self - Directed Learning Readiness and Attitude Towards English Lessons. Focus group discussions were done with the students in the experimental group in order to gather thoughts on the flipped classroom approach. According to student views, it was determined that the flipped classroom approach had a higher positive effect on the Self-Directed Learning Readiness and Attitude Towards English Lessons.
Collections