Türkçe öğretmeni adaylarının öyküleyici metinlerinde tutarlılık, bağdaşıklık ve metin elementleri: Mersin Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, dört temel dil becerisinden bir tanesini oluşturan `yazma` becerisinin öğretiminden, görev tanımı gereği sorumlu olan Türkçe öğretmeni adaylarının, bu beceriye uygulama düzeyinde sahip olup olmadıklarına ışık tutmaya çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümünde, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerine yazdırılan toplam 158 öykü Coşkun(2005) tarafından hazırlanan tutarlılık, bağdaşıklık ve metin elementleri ölçekleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz süreci sonunda öykülerin tutarlılık puanları ile hem sınıf düzeyi hem de cinsiyet değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bağdaşıklık puanları ile her iki değişken arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı, metin(öykü) elementleri puanları arasındaysa yalnızca sınıf düzeyi açısından anlamlı bir fark bulunduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is trying to shed lihgt on whether the Turkish teacher candidates, who are responsible for teaching of `writing` skill that is one of the four basic language skills, have this skill at the application level or not. The subjects of the study were the Turkish teacher candidates who are students at the Mersin University Faculty of Education Turkish Teaching Department of Turkish Language Education, in 2015-2016 academic year. The total of 158 stories written by 1, 2, 3 ve 4th grade students, were evaulateed using scales of cohesion, coherence and text elements developed by Coşkun(2005). Results were analyzed using Mann-Whitney U test, in terms of grade level and gender. At the end of the analysis process, those results were achieved: There is a statistically significant relationship amnog the grade level of students with cohesion and text elements and also there is a statistically significant relationship among the gender of students with cohesion.
Collections