4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programı hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
4+4+4 eğitim sistemi ile yeniden düzenlenen ortaokul matematik programını matematiköğretmenlerinin görüşleri ışığında değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilenölçme aracıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırmada iki aşamadan oluşan karma yöntemaraştırması kullanılmıştır. Birinci aşamada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 15matematik öğretmeniyle görüşme yapılmış ve sesleri kayıt altına alınmıştır. Bu görüşmesonuçları analiz edilerek bulgular incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre de soru havuzuoluşturulmuştur. İkinci aşamada ise oluşturulan soru havuzundaki sorular uzman görüşünesunulmuş ve 61 maddelik pilot bir ölçek elde edilmiştir. Pilot ölçek 427 matematik öğretmenineuygulanmış çıkan sonuçlar faktör analizi, güvenirlik ve geçerlik analizine tabi tutulmuş ve sonolarak 28 maddelik nihai ölçek elde edilmiştir. Öğretmenlerden çıkarılan matematik konuları ileilgili olarak da derinlemesine bilgi almak için açık uçlu bir soru eklenmiştir. Son ölçeğimiz 149matematik öğretmenine uygulanmış betimsel istatistik, varyans analizi ve t-testi kullanılarakanaliz edilmiştir. Elde edilen bulgularda ise genel olarak sistem ve ders kitapları alt boyutu zayıfdüzeyde çıkarken kazanım ve içerik ile matematik uygulamaları dersi alt boyutları orta düzeydeçıkmıştır. Öğretim yöntem ve teknikleri boyutu ise iyi düzeyde çıkmıştır. Açık uçlu sorumuzdaise öğretmenlerimizin büyük çoğunluğu bazı konuların çıkarılarak içeriğin hafifletilmesiniolumlu bulmuştur. Olumsuz karşılayanlar ise tamamen çıkarılmasının ileride sorun teşkiledeceğini bunun yerine basit düzeyde bahsedilmesinin daha faydalı olacağı görüşündelerdir.Anahtar Kelimeler: Matematik Programı, Öğretmen Görüşleri, 4+4+4 Eğitim Sistemi, Yenilenen Matematik Programı, Faktör Analizi, Karma Araştırma. In this study, teachers' opinions about secondary school mathematics program which was changed withthe reform of 4+4+4 education system were investigated. For this purpose, mixed methodsresearch was used as a research design. In the first phase, 15 mathematics teachers wereinterviewed using a semi-structured interview, they were voice-recorded and transcribedverbatim. The data collected through these interviews were analyzed and a question pool wascreated. In the second phase, the questions in the question pool were presented to the expertopinions and then obtained a pilot scale which included 61 items. Pilot scale were applied 427mathematics teachers and the results were subjected to factor analysis, reliability and validityanalysis and finally obtained a final scale which includes 28 items. Besides, an open endedquestion has been added about mathematical subjects which was excluded from new schoolmathematics program in order to gather teachers' opinions. The final scale was applied to 149mathematics teachers and the results were analyzed with descriptive statistics, varianceanalysis and t-test. The results of the study showed that the sub dimension regarding contentand mathematics course applications was at medium level while the sub-dimension regardingteaching methods was at good level. However, the sub-dimension regarding system and coursebooks was at low level. Findings based on open ended question showed that majority of theteachers approved removing some subjects from content.Keywords: Mathematics Learning Programme, Teachers' Opinion, 4+4+4 Education System, Revised Mathematical Programme, Factor Analysis, Mixture Research.
Collections