İlkokul öğrencilerinin akademik başarılarının arttırılmasında öğretmen, okul yönetimi ve öğrenci veli görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda akademik başarıyı arttırmak için, ilkokul öğretmenleri, ilkokul yöneticileri ve ilkokul öğrenci velilerinin akademik başarıya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Mersin ilinin beş merkez ilçesinde bulunan 35 ilkokul öğretmeni, 35 ilkokul müdürü ve 35 ilkokul öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, öncelikli olarak geniş bir alan yazın taraması sonucunda araştırmacı tarafından hem öğretmen, hem yönetici hem de öğrenci velilerine yönelik geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma metotlarından betimsel analiz yöntemi kullanılmış, verilerin analizi sürecinde ise kodlama yapılması, kodlara uygun temaların bulunması aşamalarında içerik analizi türlerinden frekans analizi kullanılmıştır. Analiz sürecinde; sınıf öğretmenlerinin, okul yöneticilerinin ve öğrenci velilerinin; akademik başarıya ilişkin algıları, öğrencilerden akademik başarı beklentileri, akademik başarıyı arttırmaya yönelik yaptıkları uygulamalar ve daha başka nelerin yapılabileceğine yönelik görüşleri alınmıştır.Öğretmenler, okul müdürleri ve öğrenci velileri, yüksek katılımlı olarak akademik başarıyı ders başarısı, okul başarısı olarak ifade etmişlerdir. Akademik başarıya ilişkin öğretmenler öncelikli olarak öğrencilerden planlı ve programlı çalışmalarını, okul müdürleri kazanımların kazandırılmasını, öğrenci velileri ise çocuklarının okul başarısının yüksek olmasını ve iyi bir meslek edinmelerini beklemektedirler.Sınıf öğretmenleri akademik başarıyı arttırmaya yönelik en sık yaptığı sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerden dikkat çekeni görsellerle ders işlemeleridir. Okul müdürleri akademik başarıyı arttırmaya yönelik okullarında en sık yaptığı uygulama takviye kurslarıdır. Öğrenci velileri okulların yaptığı etkinlik ve programlardan en sık, veli toplantılarına ve bayram programlarına katılmaktadır. Okul müdürleri, akademik başarıyı arttırmak için en sık katılımla, okul-aile ilişkilerini güçlendirmek gerektiğini, okul kültürü ile akademik başarı arasında başarı artışını sağlamaya yönelik bir ilişki bulunduğunu, okul-aile ilişkilerini sağlamaya yönelik ise veli toplantıları ve ev ziyaretleri yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrenci velileri akademik başarıyı arttırmak için, evde uygun bir ders çalışma ortamı sağladıklarını, okul ile ilgili çocuklarıyla yaptığı paylaşım olarak da onların okulda yaşadıklarını anlatmasını istediklerini belirtmişlerdir. The goal of this research is to determine on views of elementary school teachers, administrators and students' parents on academic success in order to improve academic success at elementary shools. The research was made with 35 elementary school teachers, 35 elementary school headmasters and 35 elementary school students in five central district of Mersin in 2015-2016 education and training year. The research datas were gathered by semi-constructed interview form which was developed for teachers, administrators and students by researchers at the end of a wide body of literature review and open ended questions were involved in. On the research, descriptive analysis method from qualitative research methods was used, the frequency analysis among content analysis types ( percentage and rate) was used during the phases to do coding on the period of data analysis and to find appropriate themes for codes. During the analysis; perception of class teachers, school administrators and students ' parents related to academic success, their academic success expectations from students, activities and practices that they make in order to increase academic success and their views on what else we would do were taken. Teachers, schools headmasters and students' teachers stated academic success as course success, school success as high-participation. Teachers expect about academic success from students that they study in a plan and program first of all, shools headmasters expect that objectives are to be gained, parents of students expect that school success is to be high and they have a good job.The attention-grabbing one within the classroom and out of classroom that class teachers do most frequently in order to improve academic success is that they teach on a lesson with visuals. Refresher courses are the most frequently done as practices by school headmasters in order to improve academic success. Parents of students participate often in parents' meetings and feasts on activities and programs that schools do. School headmasters stated that it needs to strengthen school-family relationships by most frequently participation in order to improve academic success, there is a relation between school culture and academic success related to provide improvement in success, they do parents' meetings and home visits related to provide school-family relationships. Parents of students stated that they provide an appropriate studying environment at home, they want from their children to tell whatever they have during the day as a sharing that they do with their child on school, with most frequently participation to improve academic success.
Collections