TEZLER: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 378
-
Eğitim fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve eğitim bilimlerine yönelik mobil uygulama geliştirme çalışması: Mobil Akademi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mobil teknolojilerin bireyin yaşamının her alanına hızlı bir şekilde girmesi eğlence, iş ve eğitim gibi pek çok sosyal ortamın dönüşüm geçirmesine yol açmıştır. Mobil teknolojilerin bu dönüştürücü yönünü ortaya çıkan dijital ... -
Üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine ve bilişsel esneklik düzeylerine göre romantik ilişki inançlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine ve bilişsel esneklik düzeylerine göre romantik ilişki inançlarının farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amaçlanmaktadır. Çalışma ilişkisel araştırma modelinde ... -
İlkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin ve teknoloji tutumlarının değerlendirilmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin ve teknoloji tutumlarının (yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, okutulan sınıf ve sınıfında bilgisayar bulunma ... -
Mersin Üniversitesi öğrencilerinin duygusal dikkat, duygusal netlik ve duygusal onarım düzeyleri ile benlik saygısı, sosyal kaygı ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-27)Bu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin duygusal dikkat, duygusal netlik ve duygusal onarım düzeyleri ile benlik saygısı, sosyal kaygı ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. ... -
Yenilenebilir enerji kaynaklarnın fen eğitimindeki önemi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde fosil yakıt kaynaklarının giderek azalması ve önümüzdeki zamanlarda tükenecek olması yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini oldukça arttırmaktadır. Yenilenebilir enerji kaynakları güneş enerjisi, rüzgâr enerji, ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri konularında dijital öykü hazırlama deneyimleri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri dersinde öğrencilere dijital öykü hazırlatarak, onların yaşadıkları deneyimleri belirlemektir. Bu nedenle yedinci sınıf öğrencilerinin dijital öykü hazırlama deneyimlerini dijital öykü ... -
Egzersiz yapan ve yapmayan obez kadınların yaşam doyumu ve öz yeterlik düzeyleri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, egzersiz yapan ve yapmayan obez kadınların yaşam doyumu ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, 21 yaş ve üstü Mersin iline bağlı, merkez ilçelerde (Akdeniz, Mezitli, ... -
Sekiz haftalık antrenmanda sözel geribildirimin, basketbolda turnike, top sürme, yaşam doyumu ve özyeterlik, üzerine etkisi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; antrenmanlarda sporcuya verilen sözel geribildirimlerin, basketbolda turnike, top sürme ile yaşam doyumu ve özyeterlik üzerine etkisinin incelenmesidir. 2016-2017 yılında Toros Üniversitesinde eğitim ... -
MEB ilkokul 2, 3 ve 4. sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim araçlarının ölçme ve değerlendirme işlevi, gerek üst düzey zihinsel becerileri ölçmesi bakımından gerekse de öğrencinin zihinsel düzeyine uygunluğu bakımından önemlidir. Bu bakımdan ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilişsel olmayan becerilerinin program tercihlerini belirlemedeki rolü
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde birinci ve dördüncü sınıflarda kayıtlı olan öğretmen adaylarının bilişsel olmayan becerilerinin ve demografik değişkenlerin, program ... -
Performans Arttırma Tutum Ölçeği`nin Türk sporcularına uyarlama çalışması ve sporcuların dopinge yönelik tutumlarının incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı uluslararası düzeyde kabul gören performans arttırma tutum ölçeğinin Türk popülasyonuna uyarlanması ve Türk sporcuların dopinge yönelik tutumlarını incelenmesidir.Ölçek uyarlama çalışması için araştırmaya ... -
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının sanal manipülatifleri ders planına entegre etme süreçlerinin incelenmesi: Cebir kazanımlarına yönelik örnekler
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-29)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının cebir kazanımlarıyla bağlantılı sanal manipülatifleri ders planlarına entegre etme süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2014-2015 ... -
Futbol müsabakalarındaki elektronik bilet sisteminin seyirci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, futbolda Türkiye çapındaki en üst lig ve bir altındaki ligde oynanan maçlarda kullanılan elektronik bilet sisteminin incelenmesi, uygulamadaki işlerliğinin seyirci görüşlerine göre ortaya konması ve sistemin ... -
Oyun ve rekreasyon alanlarını kullanan bireylerin bu alanları kullanma davranışlarının SOPARC sistemiyle incelenmesi: Mersin ili örneği
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-16)Bu çalışmanın amacı, bireylerin park ve rekreasyon alanlarındaki hedef alan tercihlerini yaş, cinsiyet, gün, zaman dilimi, fiziksel aktivite seviyesi ile spor kıyafet ve spor ayakkabı kullanımları açısından incelemektir. ... -
Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin üniversite yaşamına uyumlarına katkı sağlayan bireysel ve çevresel faktörlerin incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı üniversite birinci sınıf öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerine katkı sağlayan bireysel ve çevresel faktörlerin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ... -
Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik tutumları ile satranç bilgisi seviyeleri arasındaki ilişki
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günlük yaşamın baş döndürücü hızına ayak uydurabilmek için günümüz insanının sahip olması beklenen en önemli özelliklerin başında problem çözme yeteneği gelmektedir. Erken çocukluk döneminden itibaren geliştirilmeye çalışılan ... -
İngilizce öğretmen adaylarının web-destekli durumlu öğrenme ortamında kelime materyali oluşturmalarının kelime öğrenmeleri üzerindeki etkileri
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, İngilizce öğretmen adaylarının, web-destekli durumlu öğrenme ortamında, hem web-destekli durumlu öğrenme ortamına göre kelime materyalleri oluşturmalarını hem de oluşturdukları materyalde kullandıkları ... -
Yükseköğretime geçiş sınavının sınıflama tutarlılığının farklı yöntemlerle elde edilen kesme puanlarına göre incelenmesi
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyin ve toplumun geleceğine yön veren kritik sınavlarda (TEOG, YGS, KPSS vb.) standart belirleme süreçlerinin nasıl işlediği ve kesme puanlarının nasıl belirlendiği önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada, Yükseköğretime ... -
İlkokul öğretmen ve öğrencilerinin proje tabanlı öğrenmeye ilişkin sorunlarını çözmede eylem araştırması: 4. sınıf Türkçe dersi kapsamında bir çalışma
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-02)Bu araştırmanın amacı; Türkçe dersinde proje tabanlı öğrenmeyi gerçekleştirmek üzere işe koşulan eylem araştırmasının; öğretmenin proje tabanlı öğretime yönelik deneyimlerini, öğrencilerin; proje tabanlı öğrenmeye yönelik ... -
Öğretmen adaylarının Cumhuriyet`in kuruluşundan günümüze öğretmenlik mesleğinin tarihsel gelişimi konusundaki bilgi düzeyleri ve bir ders programı önerisi (Türkiye`de öğretmen yetiştirme)
(MERSİN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Öğretmen adaylarının Cumhuriyet'in kuruluşundan günümüze öğretmenlik mesleğinin tarihsel gelişimi konusundaki bilgi düzeylerinin nasıl olduğunu cinsiyet, branş ve mezun olunan fakülte açısından ortaya ...