Maddeleri güçlüklerine göre farklı sıralamanın birey tepkilerine etkisinin değişen madde fonksiyonuyla incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, test içerisinde yer alan maddelerin güçlük düzeylerine göre farklı şekildesıralandığı (kolaydan zora ve zordan kolaya) test formlarının verilmesinin, testte yer alan maddelerdeDeğişen Madde Fonksiyonu (DMF)'na neden olup olmadığının ve kullanılan DMF belirleme yöntemleriarasında uyumun olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada üç adet Matematik başarı testi kullanılmıştır. Bu testlerden biri, öğrencilerin bilgi vebecerileri açısından yetenek düzeylerinin belirlendiği test, diğer ikisi ise maddelerin güçlük düzeylerinegöre kolaydan zora ve zordan kolaya doğru sıralandığı testlerdir. Testlerde yer alan maddelerin DMFiçerip içermediği Lojistik Regresyon(LR) ve Mantel-Haenszel (MH) yöntemleriyle belirlenmiştir. Butestlerden elde edilen veriler R-3.2.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, güçlük düzeylerine göre kolay maddelerin zor maddelerden sonra yeralmasının, maddelerin doğru cevaplama olasılıklarında artışa neden olduğu görülmüştür. Ayrıca ortagüçlükteki maddelerin kolay ya da zor maddeden sonra geldiği ve güçlük düzeyi zor olan maddelerinhem testin başında hem de testin sonunda yer aldığı durumlarda, maddelerin doğru cevaplanmaolasılığının değiştiği ve zor maddelerin test formunun sonunda yer almasının, maddelerin doğrucevaplanma olasılığındaki farkın artmasına neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Böylece bu çalışmada, maddelerin güçlük düzeylerine göre farklı şekilde (kolaydan zora vezordan kolaya) sıralanmasının farklı gruplarda yer alan bireylerin, maddelere doğru cevap vermeolasılıklarını etkilediği ve LR ve MH yöntemlerinin, DMF miktarlarındaki büyüklük sıralamalarındabenzer belirledikleri DMF'li maddeler bakımından farklı sonuçlar ürettiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Değişen Madde Fonksiyonu, Madde Sıralamaları, Mantel-Haenszel, LojistikRegresyon, Moodle This study aims to supply test forms in which items in the test are ordered differently dependingon their difficulty level (from easy to difficult or difficult to easy); to determine whether the items in thetest form result in Differential Item Functioning (DMF) and to determine whether if there exists aconsistency between the methods for detecting DMF.Three mathematics achievement test has been used in the study. One of these tests intends formeasuring students' competence levels in terms of their knowledge and skill. The others are the tests inwhich the items' difficulty is ordered from easy to difficult and difficult to easy. Methods of LogisticRegression (LR) and Mantel Haenszel (MH) have been taken into consideration to identify whether theitems in the tests involve DMF. The data obtained from tests have been statistically analyzed by using R-3.2.0. computing programme.As a result of the study, it is found out that the if easy items precede the difficult ones, it leads toan increase in the probability of answering the items correctly. In addition, the probability of the itemsbeing answered correctly changes in situations in which the items with medium difficulty take placebefore and after easy and difficult item; and difficult items take place both in the beginning and at the end of test. Also, it is concluded that the placement of difficult items to the end of test form leads to anincrease in the difference in the probability of the items being answered correctly.Therefore, results of this study can be summarized with the following findings: `ordering theitems differently depending on their difficulty level (from easy to difficult and difficult to easy) affectsthe probability of individuals in various groups answering the items correctly; and also LR and MHmethods produce different results with respect to the items with DMF which they have identified similarin terms of magnitude order in the amount of DMF.Keywords: Differential Item Functioning, Item Orderings, Mantel-Haenszel, Logistic Regression,Moodle
Collections