Now showing items 1-20 of 343

    • 15 ve 16. yüzyıllarda Osmanlı tezhip sanatında kullanılanstilize edilmiş bitkisel motiflerin analizi 

      Diniz, Dilara (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-04)
      Yüzyılları aşan bir geçmişe sahip olan tezhip sanatında kullanılan tüm motiflerin kaynağı ve kökeni tabiattır. Tabiatta bulunan tüm çiçekler, ağaçlar, filizler ve yapraklar tezhibin konusunu oluşturur. Sanatçılar tarafından ...
    • 15. YY. ve 20. YY. arası batı sanatındaki figür-fon ilişkisinin tek figürlü resimler özelinde incelenmesi 

      Daşdelen, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-03)
      Betimlenen varlık anlamına gelen figür, en çok insan figürü anlamıyla karşımıza çıkar. Tarih öncesi devirlerde mağara duvarlarına büyüsel amaçlarla yapılan insan resmi, günümüz sanatına değin sonsuz değişimlere uğrayarak ...
    • 17.yy ve sonrası resim sanatında tematik bağlamda mekân-figür ilişkisi 

      Kiliç, Fatma Sima (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-12)
      Bu çalışmada, öncelikle tarihsel ve kültürel perspektif içerisinde, sanatsal üretimi temellendiren, düşünsel eğilimi ve içeriği oluşturan konunun, resim biçimlendirme elemanları ile birlikte incelenmesine yer verildi.Kompozisyonu ...
    • 18. yüzyıl Kütahya seramiğinde matara formları ve çağdaş yorumlar 

      Aşar, Ridvan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-05)
      18. yüzyıl Kütahya mataraları form, desen ve üslup özellikleri ile renk paleti açısından müze ve yayınlardaki örnekleri üzerinden incelenmiştir. Araştırmalar ışığında seçilen bir 18. yüzyıl Kütahya matarasının replikası ...
    • 19. ve 20. yüzyıl Avrupa resim sanatında otoportrede sembol kullanımı 

      Canerik Kul, Songül (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-02-03)
      Bu çalışma, portre ve otoportrenin gelişim süreçlerine bakmayı, bu çerçevede 19. ve 20. yüzyıl Avrupa Resim sanatında otoportreyi sembol ve sembolik form kavramı ile ilişkilendirerek irdelemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı ...
    • 19. ve 20. yüzyıl resim sanatında desenin sorunları ve materyalleri üzerinden incelenmesi 

      Ağan, Hayri (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Desende kullanılan farklı materyallerin, farklı yorumlarını dönemsel olarak ele alıp tespit etmeye çalışmak bu eser metninin esas amacıdır. Desen, grafiksel malzemelerin karakterini barındırır ve çizginin fonksiyonelliği ...
    • 19. ve 20. yüzyıl sanatında müziği etkileyen resim ve ressamlar 

      Abaci, Zeynep (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez, resim sanatının müzik üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla kaynak tarama ve karşılaştırma yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmada tarihten günümüze disiplinlerarası etkileşim ele alınmış, müziğin ilham aldığı resim ...
    • 19. yüzyılda inşa edilmiş olan, Beyoğlu Botter apartmanı mimari tezyinatının incelenip tezhip ve minyatür sanatıyla yorumlanması 

      Çakin Güç, Berrin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-01-10)
      19. yüzyılda Tanzimat dönemi ile birlikte hız kazanan Batılılaşma hareketinin etkisiyle Osmanlı Devleti, mimari açıdan değişim göstermeye başlamıştır. Özellikle Beyoğlu bölgesi, 19.yy. da en parlak dönemine ulaşan sosyal ...
    • 1920-1940 YILLARINDA PARİS`TE AVANT-GARDE SANAT ÜRETİMİNDE ALICE PRIN`İN ETKİSİ VE ANILARINDAN YOLA ÇIKILARAK STOP-MOTİON ANİMASYON PROJESİ 

      Abasova, Zanna (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-04-08)
      DAHA SONRA DOLDURULACAKTIR
    • `1923-2013` yılları arasında, görsel sanatlar kapsamında Türkiye Cumhuriyeti`nde köylü romantizmi 

      Saritoprak, Azime (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın başlangıç sürecinde doğan sancılar, yaptığım başlık önerilerinin defalarca red alması, son aşamada var olan başlığın doğmasına ve çalışmanın adının bu olmasına sebep oldu. Esasında gönlümden geçen başlık ve ...
    • 1945 - 1989 yılları arasında tarihsel gelişimi ve tasarım özellikleri bağlamında Polonya afişleri 

      Özdemir, Hasret (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-31)
      Bu çalışma; Grafik Tasarım alanında önemli bir yere sahip olan Polonya Afiş Okulu/Ekolü ile ilgili bilgilerin irdelenmesi amacıyla başlamış, araştırmanın tamamı Polonya'da bulunan kütüphane, afiş galerileri ve müzelerde ...
    • 1945 sonrası resim sanatında bir dışavurum aracı olarak beden 

      Karaalioğlu, Onur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-05-31)
      Geçmişten günümüze sanat alanının vazgeçilmez unsurlarından biri olanbeden imgesi, çağının getirdiği koşullar doğrultusunda anlam ve biçim olarakdeğişime uğramış, bu değişimler dahilinde çağın düşünürleri ve sanatçıları ...
    • 1975`den günümüze beş Türk figür sanatçısı 

      Onuk, Orhan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağdaşlaşma süreciyle birlikte çok uluslu bir yönetimden ''Milli Devlet'' niteliğindeki Cumhuriyete geçiş, yeni devlet biçimi, halkı eğitip biçimlendirirken çağdaş bilimin ve bilginin ışığından herkesin ...
    • 1980 sonrası Türk resminde yeni ekspresyonizmin etkileri 

      İrak, Medine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-26)
      1980 sonrası Türk Resminde Yeni Ekspresyonizmin etkileri` adlı üç ana bölümden oluşan bu çalışmamızda Türkiye'de Resim Sanatında Yeni Dışavurumculuğun oluşumu, gelişim süreci ve etkileri genişce incelenmiştir. Öncelikle ...
    • 1980 sonrası Türk resminde yeni ekspresyonizmin etkileri 

      İrak, Medine (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-24)
      `1980 sonrası Türk Resminde Yeni Ekspresyonizmin etkileri` adlı üç ana bölümden oluşan bu çalışmamızda Türkiye'de Resim Sanatında Yeni Dışavurumculuğun oluşumu, gelişim süreci ve etkileri genişce ...
    • 20. Yüzyıl başından günümüze resimli çocuk kitaplarında görsel dil 

      Kaya, Çağin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-17)
      ÖZET20. Yüzyıl Başından Günümüze Resimli Çocuk Kitaplarında Görsel DilÇağın KAYADil ve kurmaca, yazınsal metnin temelini oluşturur. Resimli çocuk kitaplarında ise görsel unsurlar dil ve kurmacayı destekleyerek, yazınsal ...
    • 20. yüzyıl fotoğraf sanatında feminizm bağlamında kadın imgesi 

      Seçkin, Merve (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-19)
      Toplumsal cinsiyet, insanlık tarihi sürecinde iktidarın belirlediği normlar çerçevesinde inşa edilmiştir. İktidarın oluşturduğu ataerkil düzen, kadın ile erkeğe toplumsal yaşamda, sosyal hak ve özgürlüklerde tamamen farklı ...
    • 20. yüzyıl resminde bitkisel motiflerin estetiksel bağlam ve plastik açıdan irdelenmesi 

      Yemenicioğlu Negir, Ezgi (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsan ve doğa ilişkisi sözkonusu olduğunda akla ilk önce bitkiler gelir. Bitkiler, temel yaşam gereksinimlerinin karşılanmasında olduğu kadar, insanın içinin oluşmasında ve duygularının anlatımında da en önemli doğal ...
    • 20. yüzyıldan günümüze sanatta böcek formu 

      İren, Ceren (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yirminci yüzyıl sanatından günümüz sanatına böcek formunun neden ve nasılkullanıldığının araştırılmasıyla ortaya çıkan bu metinde, ilk olarak böceğin tanımıyapılmış ve ekosistem içindeki öneminden bahsedilmiştir. Entomolojinin ...
    • 20. yüzyılın ilk yarısında Rus gravür sanatçıları 

      Tagiyeva, Xanim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-01)
      20. yüzyılın Rus gravür sanatının incelenmesi, sanat tarihinin en önemli konularından biridir ve bu dönem Rusya'nın sanatsal hayatının önemli bir ayağını oluşturur. Öğrenilen önemli miktarda malzeme göz önüne alındığında, ...