Now showing items 81-100 of 343

    • Alberto Giacometti, Mark Rothko ve Katsushika Hokusai`nin resimlerinde boşluk kavramının yeri 

      Dülger, Fatih (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezin konusu olarak Alberto Giacometti; resim ve yontularında görünenin ardındaki `gerçekliği` ararken boşluğu görür ve onun çekimine girer. Aynı zamanda bu serüvenle alakalı olarak bulunduğu ruh durumları ve dönemin ...
    • Türkiye`de dublaj ve sinemamıza etkisi 

      Yildirim, Alican (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de dublaj çalışmaları İpekçi Kardeşler'in kurduğu sesli film stüdyosunda pek çok önemli sanatçının katılımıyla 1933 yılında başlamıştır. Stüdyo burada üretilen ilk örneklerden sonra kendi yöntemlerini ...
    • Yirminci yüzyıldan günümüze resimde farklı çocuk imgeleri 

      Caymaz, Kemal Behcet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Avrupa resimde çocuk imgesinin 15-16. Yüzyıllara kadar, Çocuk İsa betimlemeleri dışında fazla ilgi çekmediği görülür. Ortaçağ'da Çocuk İsa, Meryem'in kucağında çocuksu bir özellik taşımadan resmediliyor, Surat ...
    • Liminal kavramı ve koreografik dönüşüm: Laban hareket analizi efor prensipleri üzerinden değerlendirme 

      Bilgen, Gizem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, liminalite kavramı bağlamında ortaya çıkan çelişkinin hareket araştırmasını nasıl etkilediği üzerine odaklanmıştır. Hareketin kendini hangi koşullarda var ettiği ve hangi dinamikler ekseninde geliştiği ...
    • Seramik kültüründe renk öğesi ve çağdaş seramik sanatında kullanımı 

      Balyemez, Meziyet Ayşe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Seramik Kültüründe Renk Öğesi ve Çağdaş Seramik Sanatında Kullanımı` isimli Sanatta Yeterlik tezi, çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemini belirten giriş bölümünün ardından ikinci bölümde seramik malzemenin renk özelliklerini ...
    • Tipografide sayfa ekran değişkeni 

      Metin, Ali Can (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-07-05)
      Bu tez çalışmasında, Gutenberg matbaasından 20. yüzyılın başına basım, çoğaltma ve okunaklılık - okunabilirlik gibi gereksinim ve sınırlamalarla ile gelişim göstermiş tipografinin temel aşamaları incelenmiştir. Çalışmada ...
    • Kütahya Karakeçili Yörüklerinin havsız kirkitli dokumaları 

      Erdek, İbrahim (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-07-13)
      Orta Asya'dan gelerek Anadolu'yu yurt edinen Kayı boyuna bağlı Karakeçili yörüklerinin yoğun olarak bulunduğu yerlerden birisi de batı Anadolu'da Kütahya ve çevresidir. Geçim kaynaklarının başında gelen ...
    • Johannes Brahms`ın Op.99 Fa Majör Viyolonsel-Piyano Sonatı`nı yorumlama teknikleri 

      Karabey, Seren Gülizar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kendini kusursuz yapıtlar bestelemeye adayan Johannes Brahms, müzik tarihinin sayılı büyük bestecileri arasında sayılır. Brahms'ın op. 99 Fa Majör Viyolonsel - Piyano Sonatı üzerine yapılan bu yazılı çalışmanın amacı, ...
    • Başlangıcından günümüze Türkiye`de sinema eğitimi ve sorunları 

      Öge, Hande (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-22)
      Toplumu oluşturan bireylerin eğitilmesi, bir ülkenin kalkınması için en önemli önceliklerden biridir. Büyük medeniyetler inşa etmiş toplumların ortak özelliği eğitime önem vermiş olmalarıdır. Eğitim yapısındaki çözülme ve ...
    • Heinrich Ignaz Franz von Biber`in Rosary Sonatları`nın keman edebiyatındaki yeri 

      Coşgun, Göksel (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Bohemyalı-Avusturyalı kemancı ve besteci Heinrich Ignaz Franz von Biber'in yaşamı, yapıtları, keman ve basso continuo için bestelediği ve dönemi için öncü sayılabilecek çalgı teknikleriyle, scordatura ...
    • 20. yüzyıl resminde bitkisel motiflerin estetiksel bağlam ve plastik açıdan irdelenmesi 

      Yemenicioğlu Negir, Ezgi (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsan ve doğa ilişkisi sözkonusu olduğunda akla ilk önce bitkiler gelir. Bitkiler, temel yaşam gereksinimlerinin karşılanmasında olduğu kadar, insanın içinin oluşmasında ve duygularının anlatımında da en önemli doğal ...
    • `1923-2013` yılları arasında, görsel sanatlar kapsamında Türkiye Cumhuriyeti`nde köylü romantizmi 

      Saritoprak, Azime (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın başlangıç sürecinde doğan sancılar, yaptığım başlık önerilerinin defalarca red alması, son aşamada var olan başlığın doğmasına ve çalışmanın adının bu olmasına sebep oldu. Esasında gönlümden geçen başlık ve ...
    • C.Debussy `Syrınx` ve Ekrem Zeki Ün`ün `Yunus`un Mezarında` adlı eserlerinin müzikal analizi ve sunduğu yorumculuk olanakları 

      Kovancisoy, Venüs (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu eser metninde Claude Debussy ve Ekrem Zeki Ün'ün yaşam öyküleri, yaşadıkları dönemi müzik anlayışı, XX. yüzyılın sanatsal ve müzikal yenilikleri ve bestecilerin yapıtları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca ...
    • Bedri Rahmi Eyüboğlu`nun resimlerinin ve şiirlerinin göstergebilim ilişkisi bağlamında incelenmesi ve temel eğitim ile ilişkilendirilmesi 

      Köroğlu, Demet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-19)
      Bu araştırmada Türk resim sanatında önemli bir yere sahip olan Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun resimlerinde ve şiirlerinde bulunan imge, işaret ve semboller göstergebilim analiz yöntemiyle incelenmeye çalışılmıştır. Sanatçı ...
    • 1945 sonrası resim sanatında bir dışavurum aracı olarak beden 

      Karaalioğlu, Onur (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-05-31)
      Geçmişten günümüze sanat alanının vazgeçilmez unsurlarından biri olanbeden imgesi, çağının getirdiği koşullar doğrultusunda anlam ve biçim olarakdeğişime uğramış, bu değişimler dahilinde çağın düşünürleri ve sanatçıları ...
    • Fotoğrafta geometrik nesne ve soyutlama 

      Özbaş, İnce (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-09-12)
      Fotoğrafın 19. yüzyılın başlarında icadıyla, sanat tarihindeki yaratma sürecinde resmin yakalamaya çalıştığı doğal gerçeklik elde edilmiştir. Fotoğraf, resmin o güne kadar ulaşamadığı nesnel gerçekliği olduğu gibi yansıtarak ...
    • Cam sanatında saydamlığın eser anlamına etkisi 

      Gündüz, Elif (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Cam, saydamlık özelliği ile sanat alanında kullanılan diğer saydam malzemelerden bütünüyle ayrılır. Geçmişte ziynet eşyaları ya da kullanım eşyaları olarak üretilirken, cam malzeme ile yapılan ilk üretimler tam tarihlendirilemese ...
    • The Last Unicorn eseri üzerinden beden-ses ilişkisinin araştırılması: Bedenin uzantısı olarak ses 

      Bostanci, Asli (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-03-29)
      Somatik çalışmalar, doğaçlama pratikleri ve ses-hareket terapi teknikleri aracılığıyla, bedenin hissedilen yoğunluğunun genişlemesi ve yoğunlaştırılmış bir performans alanının yaratılması, `The Last Unicorn Eseri Üzerinden ...
    • Empresyonist ve avangard akımlardan iki 
 süit örneği: `C.Debussy images I. Defter` 
 ve `S.Prokofiev Sarcasms Op.17` 

      Erden, Deniz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Barok Dönemde karşımıza çıkan ilk çok sesli çalgı müziği biçimi olan süit formu, 1700'lü yıllarda halk danslarının dizilimi halinde yazılarak, kendi çağında en sık kullanılan form haline gelmiştir. 19. Yüzyılda ortaya ...
    • Britanya`da savaş sanatçılığı ve fantastik peyzajda ritim ve simge 

      Avci, Başak (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu Tez, birinci bölümde 1940larda Kuzey Avrupa'da özellikle İngiltere'de görsel sanatların devlet faaliyetiyle ilişkisini, WAAC (The War Artists' Advisory Committee) olarak bilinen Kenneth Clark başkanlığındaki ...