Britanya`da savaş sanatçılığı ve fantastik peyzajda ritim ve simge
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez, birinci bölümde 1940larda Kuzey Avrupa'da özellikle İngiltere'de görsel sanatların devlet faaliyetiyle ilişkisini, WAAC (The War Artists' Advisory Committee) olarak bilinen Kenneth Clark başkanlığındaki Savaş Sanatçıları Danışma Komitesini dikkate alarak, biçimsel değerlerin oluşmasındaki tarihi, sosyal ve bölgesel tanımlarını inceler. İkinci bölümde II. Dünya Savaşı sırasında özellikle önemli olan ulusal karakter ve birlik duygusuyla ressamların biçimsel eğilimleri çerçevesinde yaptıkları sanatın anlamını, 1933'de Savaş Sanatçısı Paul Nash liderliğinde 'Unit One' olarak kurulan İngiliz sürrealist eğilimli grubun 1936 yılındaki Londra sergisi ve 1945'de WAAC'ın gerçekleştirdiği final sergisine odaklanarak sembolleri gerçeküstü boyutlarıyla tartışır. Kenneth Clark'ın savaş propagandasının sanatı güçlendirdiği yönündeki iddiaları, aynı zamanda, sanatsal uygulamanın doğayla ilişkisini yararlılığı konusundaki varsayımlarını güçlendiren sembollerin formülasyonu, o çağdaki diğer resim sanatı anlayışından farkı ortaya konarak değerlendirilir. Sonuç bölümde sanatsal yaratı içinde bulunan birey olarak, resimsel eylem aracılığıyla tecrübe ettiğim zihinsel ve toplumsal yapımın göstergesi olan form kurgumda ortaya çıkan düşünceler ışığında meydana getirdiğim resimlerimin yaratı sürecimle ilişkisi eser metin çalışması olarak somutlaştırılır. A great artist can make you see the world with new eyes. And the paintings in seeing nature are truly eye opening. The role of artworks is no longer to form imaginary and utopian realities but to actually be ways of living and models of action within the existing real, whatever the scale chosen by the artist. For contemporary artists, the most burning issue is whether it is still possible to generate relationships with the world. On the 1920's and 1930's visual arts in England had been flourishing, much in exchange with a vibrant European art scene. With the onset of the Second World War in September 1939 this open creative sphere was disrupted. The attention of artists shifted to the events of the war and patriotic duty in the first instance, and scarcity of material had led British Artists to work in collaboration with the government as official war artists. This thesis traces the development of British Art after World War II. The destruction has caused a return to documentary more naturalistic modes of visual expression. After the Second World War, artists used their art more and more as a means of digesting the shock, re-establishing a shaken identity and finding hope. Artist's duty is not to surrender to the experienced conditions but to oppose them and to replace them. Meanwhile, stand up for themselves. Let's not forget, the reason of being an intellectual is neither what they live in nor what they reveal but to give an account of what they think or what took them there; not to anyone else but to theirselves.
Collections