Heinrich Ignaz Franz von Biber`in Rosary Sonatları`nın keman edebiyatındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Bohemyalı-Avusturyalı kemancı ve besteci Heinrich Ignaz Franz von Biber'in yaşamı, yapıtları, keman ve basso continuo için bestelediği ve dönemi için öncü sayılabilecek çalgı teknikleriyle, scordatura kullanımıyla, programatik yapısıyla keman repertuvarında önemli yeri olan Rosary Sonatları incelenmektedir. Bunun yanında, 17. yüzyıl öncesinde yaylı çalgıların gelişimi ile ilgili tarihsel bilgilerin ışığında erken Barok dönemden başlayıp Barok dönem sonuna kadar gelişen süreçte yaşamış kemancı bestecilerin yapıtları ile keman çalgısı ve repertuvarının gelişimi araştırılmıştır.Anahtar sözcükler: Heinrich Ignaz Franz von Biber, keman, scordatura, Rosary Sonatları In this dissertation, the life and works of Bohemian-Austrian violinist and composer Heinrich Ignaz von Biber are examined with a particular focus on his famous work, Rosary Sonatas which are prominent in violin repertory with its pioneering instrumental techniques, especially scordatura tuning and its programmatic construction. In the light of the developments of string instruments before 17th century, the construction of violin, the works of Baroque period violinist composers and development of violin repertoire are examined.Key words: Heinrich Ignaz Franz von Biber, violin, scordatura, Rosary Sonatas
Collections