Alberto Giacometti, Mark Rothko ve Katsushika Hokusai`nin resimlerinde boşluk kavramının yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin konusu olarak Alberto Giacometti; resim ve yontularında görünenin ardındaki `gerçekliği` ararken boşluğu görür ve onun çekimine girer. Aynı zamanda bu serüvenle alakalı olarak bulunduğu ruh durumları ve dönemin olaylarının etkisi işlerine yansır ve boşluğunu besler. Yaklaşık aynı dönemde yaşayan (20. Yüzyıl ortaları) Mark Rothko da küçük yaştan hayatının sonuna kadar boşluğun gölgesinde yaşar. Basit geometrik biçimler ve renk ile oluşturduğu kompozisyonlarında transparanlık ve titreşim öğeleri resimlerin asıl etkisini ortaya çıkarır. Başta daha çeşitli boyutlarda ve renkli olan biçimler zamanla tek tip olmaya ve kararmaya, derinleşmeye başlar. Sonunda tüm yüzeyi koyu bir boşluk kaplar. Bu iki batılı sanatçının öncesinde (18. ve 19. yüzyıl) doğuda Katsushika Hokusai boşluğu tamamen düzlemselliğe dayalı bir eleman olarak kullanır. Genelde ahşap baskı olan işleri sade fakat tarif eden bir yöntemle imgeyi aslında kavramsal olarak yansıtır. Bir yanılsama peşinde değildir bu sebepten tüm elemanlar öz halleriyle bulunur. Bir gelenek olarak resimde doluluk kadar boşluk da önemli bir konumda olmalıdır. Denge ve bütünlük boşluk ile sağlanır. Boşluk kavramı derinliğiyle insanın ve sanatın başlangıcından beri büyük bir esin kaynağı olmuş ve olacaktır. Geçen yüzyıllar içerisinde içeriği değişse de güncelliği hep korur. Bu esneklik onu her daim var eder ve bütüncül kılar.Anahtar Kelimeler: Boşluk, Mekân, Espas, Resim, Giacometti, Rothko, Hokusai As the subject of this thesis is Alberto Giacometti; sees the void and enters into his attraction while looking for the `reality` behind the image and the sculpture that appears on his sculptures. At the same time, the moods that are related to this adventure and the effects of the events of that period are reflected in the works and feed the void. Mark Rothko, who lives in about the same period (the 20th Century), lives in the shadow of the space until the end of his life. Transparency and vibrational elements that are created with simple geometric forms and color compositions reveal the true effect of his paintings. At first, more various sizes and colored forms gradually become monotone and begin to deepen. At the end the entire surface is covered with a dark space. Prior to these two western artists (18th and 19th centuries), Katsushika Hokusai in the east uses the space as a completely flat-based element. His works which are generally of wood printing are simple but they reflect the notion conceptually in a way that is described. He is not in pursuit of an illusion and all elements are present in essence. As a tradition, space in the paintings should be in an important position. Equilibrium and integrity are provided by space. Space has been a source of great inspiration since the beginning of mankind and art with depth. Within the past centuries it maintains its actuality even if its content changes. This flexibility makes it a whole entity and makes it holisticKeywords: Void, Space, Painting, Giacometti, Rothko, Hokusai
Collections