Seramik kültüründe renk öğesi ve çağdaş seramik sanatında kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Seramik Kültüründe Renk Öğesi ve Çağdaş Seramik Sanatında Kullanımı` isimli Sanatta Yeterlik tezi, çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemini belirten giriş bölümünün ardından ikinci bölümde seramik malzemenin renk özelliklerini ele almıştır. Seramikte renklendirici olarak kullanılan malzemeler ve renge etki eden pişirim süreci hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü ve dördüncü bölümlerde tarihsel süreçte renk öğesinin değişimi ve gelişimi, buna etki eden inanç geleneği, teknoloji ve ticaret gibi etkenlerle etkileşimli olarak anlatılmıştır. Bu anlatım, rengi ortaya koyan tekniklere göre, pişirim öncesi ve pişirim sonrası olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Tez kapsamında, tarihsel süreçte renklerin net olarak tespit edilebilmesi için dönemlere ve coğrafyalara göre tablolar oluşturulmuştur. Beşinci bölüm, sanatçıların bu kültürel renkleri kişisel bir dille ele aldıkları ve yaratıcı biçimlerde yeniden kurguladıkları çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. Günümüzden yaklaşık yüzyıl önce ilk örneklerini görmeye başladığımız çağdaş seramik sanatında, kültürden referans alan bir yaklaşım dikkati çekmektedir. Bu yaklaşım, sanatçıların tarihsel süreçteki dönemlerden, geleneksel öğelerden ya da örneklerden etkilenmeleri, hatta bazen bu örneklerle birebir ilişki kurmaları yoluyla oluşmaktadır. Bu çalışmada sanatçıların çalışmalarına etki eden tarihsel-kültürel öğelere de değinilerek, seramiğin ana bileşenlerinden biri olan renk ve seramik kültürü arasında kurdukları bağlar ortaya konmuştur.Anahtar kelimeler: Seramik, Kültür, Renk, Seramik Sanatı. The Proficiency in Art thesis titled `The Element of Color in Ceramic Culture and Its Use in Contemporary Ceramic Art` covers the color properties of ceramics in the second chapter, after the introductory section, which indicates the purpose, scope and the method of the study. General information regarding the materials used as colorants in ceramics and the process of firing which has an affect on the color are included as well. In the third and fourth chapters, the changes and developments of the color element in the historical process, and the tradition of belief which has an affect on those are explained in interaction with factors such as technology and trade. Based on the techniques which create the color, this representation has been carried out in two stages, pre-firing and post-firing. Tables were prepared based on the eras and territories in order to be able to determine the colors clearly in the historical process. The fifth chapter focuses on the works of the artists where they approach to these cultural colors with a personal language and re-form them in creative ways. In contemporary ceramics art, of which we started to see the first examples about a century ago, an approach that takes culture as reference is remarkable. This approach is formed by the artists being affected from the eras in historical processes, traditional factors or examples, and sometimes even by establishing one-to-one relationship with these examples. In this study, the historical-cultural elements affecting the artists' works are addressed and the bonds between ceramic culture and color which is one of the main components of ceramic are revealed.Keywords: Ceramic, Culture, Color, Ceramic Art.
Collections