TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 140
-
Üstün yetenekli öğrencilerin matematik yaratıcılıklarını açıklamaya yönelik bir model geliştirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın genel amacı `üstün yetenekli öğrencilerin matematik yaratıcılıkları, matematik özyeterlik, matematik dersi bilişüstü becerileri ve matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir.`. Araştırmanın alan ... -
Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ile siber zorbalık arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı eğilimi ile siber zorbalık eğilimi ve akran zorbalığına maruz kalma durumları ile siber zorbalığa maruz kalma durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Araştırma, ... -
Ortaokul fen ve teknoloji ders kitaplarındaki maddenin tanecikli yapısı ile ilgili görsellerin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ders kitapları eğitim ortamlarında öğretmen ve öğrencilerce sıkça kullanılan eğitim araçlarındandır (Sanchez ve Valcarcel, 1999). Bu nedenle literatürde ders kitaplarıyla ilgili oldukça fazla çalışma (Güzel ve Adıbelli, ... -
Dil - kültür ilişkisi bağlamında küresel bir dil olarak İngilizce: İngilizce öğretmen adaylarının görüşleri üzerine bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil, siyasal sınırlar, kültür, din, ideoloji ve etnik kökenler; ülkeleri, halkları ve daha küçük insan topluluklarını kaynaştırıp birleştiren ya da birbirinden çeşitli şekillerde ayıran temel öğelere dönüşebilirler. ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersi kapsamında yaratıcı drama etkinliklerinin geliştirilmesi ve etkilerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesine yönelik yaratıcı drama uygulamaları geliştirilerek, öğrencilerin bilgi düzeylerine, fen tutumlarına ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına ... -
Lise öğrencilerinin duygusal özerklik ve sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, lise öğrencilerinin duygusal özerklik ve sosyal destek düzeyleri ve bunların alt boyutları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Duygusal özerklik ve algılanan sosyal destek, demografik ... -
Beyin temelli fen öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına, eleştirel düşünmelerine ve tutumlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap verebilecek beyin temelli öğrenme yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış Fen ve Teknoloji programının geliştirmesi, uygulanması ... -
İlköğretim 5. sınıf Türkçe derslerinde çoklu zekâ kuramı temelinde kavram öğretimi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, `İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı Temelinde Kavram Öğretimi` nin okullardaki eğitim ortamında öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan `Düzenlenmiş` ve `Kısaltılmış` yazınsal metinlerin değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Her beceride olduğu gibi okuma becerisinin gelişiminde de `kritik dönem` olarak nitelendirilebilecek bir zaman dilimi vardır. Kişi, bu dönemi sağlıklı bir biçimde atlatamazsa, ilerleyen yıllarda okuma alışkanlığı edinmesi ... -
Probleme dayalı öğrenmenin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilinci ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, probleme dayalı öğrenmenin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilinci ve üstbilişsel farkındalıkları üzerine etkisini araştırmak ve çevre bilinci ile üstbilişsel farkındalık arasındaki ilişkiyi ... -
Özerk öğrenme bağlamında Almanca Öğretmeni yetiştirilmesi: İstanbul Üniversitesi örneği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, yükseköğretimde ve yabancı dil öğretmen eğitiminde yaşanan gelişmeler gereği, Almanca öğretmen adaylarının özerk öğrenme düzeylerini incelemektedir. Dolayısıyla özerk öğrenme alışkanlıklarının çeşitli değişkenler ... -
Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi incelenmektedir. Bu ... -
Üst-düzey kişilik ve yaşamda anlam: Temel psikolojik ihtiyaçların rolünün yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üst-düzey kişilik ile yaşamda anlam arasındaki ilişkide temel psikolojik ihtiyaçların aracılık rolünün test edilmesidir. Araştırma iki farklı çalışma grubu ile gerçekleştirilmiştir. Birinci çalışma ... -
Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin hafıza performansına EEG-biofeedback yönteminin etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin hafıza performanslarına EEG-Biofeedback yönteminin etkisini araştırmaktır. Çalışmanın alt amacı ise EEG-Biofeedback yöntemi ve Hafıza Egzersiz Programının üstün ... -
Lexico-grammatical features of English as a lingua franca: A corpus-based study on spoken interactions
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizcenin bir dünya ortak diline (Lingua Franca) dönüşmesi kaçınılmaz olarak kullanımında dilbilimsel sapmalar ve yenilikler ortaya çıkarmıştır. Anadilleri tamamen farklı olan konuşucularının gereksinim ve tercihleri ... -
Rehber öğretmen ve psikolojik danışmanların kendi mesleklerine ilişkin algıları üzerine nitel bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Sistemi içinde yer alan okullardaki (ilk, orta ve lise) rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinde, bizzat rehber öğretmen ve psikolojik danışmanlar tarafından anlayış, algı ve ... -
Lise 9. sınıf öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin problem çözme becerisi ve boyun eğici davranışları ile ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 9.sınıf öğrencilerinin zorbalık düzeylerinin problem çözmebecerisi ve boyun eğici davranışları ile ilişkisinin değerlendirilmesi amacıylayapılmıştır. Ayrıca zorbalık düzeyleri, problem çözme becerisi ve boyun ... -
Çocukların oynadıkları oyunlara göre empati ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Oyun çocuğun kendini ifade edebildiği, yeteneklerini fark ettiği, potansiyelini kullanabildiği, becerilerini geliştirebildiği önemli bir faaliyettir. Empati kişilerarası iletişimin sağlıklı olmasında önemli olan kavramlardan ... -
Yazma becerisinin gereksinim haline dönüşmesini sağlayan etkenler ve bu gereksinimin Türk Edebiyatından örneklerle değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, insanın anlama, anlatma ve anlamlandırma gereksinimi ile varlığını dünya üzerinde konumlandırdığı hipotezinden yola çıkılarak yazma becerisinin gereksinim haline dönüşmesini sağlayan kişisel, uğraşısal ve ... -
Yaratıcı bilimsel çağrışımlar testinin geliştirilmesi ve testin psikometrik özelliklerinin araştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yaratıcılığın bilimsel becerilerin önemli bir yönü olduğu kabul edilir. Bilimsel yaratıcılık bir ihtiyaç veya bir problemi çözme isteği durumlarında ortaya çıkar ve özgün ve yararlı fikir veya ürünlerin ortaya konulması ...