İlköğretim 5. sınıf Türkçe derslerinde çoklu zekâ kuramı temelinde kavram öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, `İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı Temelinde Kavram Öğretimi` nin okullardaki eğitim ortamında öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca bu amaçla etkinlikler geliştirmek, etkinlikleri uygulamak ve uygulama sonuçlarının öğretime nasıl olumlu olarak yansıtılabileceğini incelemektir.Araştırma, informal araştırma yöntemiyle hazırlanmış olup, 2011-2012 öğretim yılının II. Döneminde İstanbul Abdülhak Hamit İlköğretim Okulu beşinci sınıfta öğrenim gören 110 öğrenci ile üç hafta süresince yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini temsil edecek olan 110 öğrenci, 5/E, 5/F ve 5/H sınıfı öğrencilerinden oluşturulup rastgele seçilmiştir. Bu öğrencilerle Çoklu Zekâ Kuramına dayalı kavram öğretimi etkinlik uygulamalarıyla ders işlenmiştir. Tüm uygulamalar araştırmacı tarafından öğrencilerle beraber yapılmıştır.Araştırma süresince elde edilen veriler, yapılandırmacı eğitim ve Çoklu Zekâ Kuramı ölçme ve değerlendirme kıstasları ele alınarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ve bu veriler doğrultusunda yapılan analizler neticesinde, ilköğretim beşinci sınıf Türkçe derslerinde Çoklu Zekâ Kuramı temelinde kavram öğretimi çalışmalarının öğrencilerin kavram öğrenimlerine anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to investigate the effect of multiple ıntelligence based concept teachıng ın prımary school 5th grade Turkısh courses on thelearners' success and levels of concept learning. A further aim is to develop activities towards this purpose, apply the activities and analyze how these activities can contribute to teaching.The study has been conducted usingin formal research methods and has been carried out with the 3 week participation of 110 5th grade students enrolled in Abdülhak Hamit Primary School in Turkey.The 110 partıcıpants standing for the sample group of the study have been selected randomly from classes 5/E, 5/F, 5/H. The students were ınstructed activities prepared with reference to Multiple Intelligence Theory and all the applications were undertaken together with the students.The data gathered through out the study were analyzed with regard to the evalvation criteria put forward by the Constructivist teaching and Multıple Intellıgence Theory.The data gathered as a result of the research and the analysis of the data has revealed that Multıple Intelligence based concept teaching has a significant contrıbutıon to the concept learning of the 5th grade students in the Primary level Turkish courses.
Collections